صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

گروه بین‌الملل: شانزدهمین دوره علمی قرآنی انجمن اسلامی «شارجه» امارات با موضوع «فقه صلح و هم‌زیستی در شریعت اسلامی» برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkhaleej.ae»، این دوره علمی 26 تیر تا 7 مردادماه در مسجد جامع «المغفرة» شارجه برگزار می‌شود.
در این دوره، تعدادی از علما و متخصصان حوزه شریعت اسلامی آیات قرآن و احادیث مرتبط به فقه و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را برای شرکت‌کنندگان تبیین و تفسیر می‌کنند.
«ماجد عبدالله بوشلیبی»، دبیرکل انجمن اسلامی شارجه امارات، دیروز، 22 تیرماه، در نشستی مطبوعاتی در این باره گفت: انتظار می‌رود علاوه بر دانشجویانی از سراسر امارات، 60 دانشجوی علوم دینی و مطالعات اسلامی از کشورهای هند و قزاقستان نیز در این دوره علمی حضور داشته باشند.
وی افزود: از جمله دروس آموزشی این دوره کتاب «نصوص السلم والتعايش في القرآن الكريم»(متون صلح و هم‌زیستی در قرآن) است که این کتاب توسط پژوهشگران گروه مطالعات و تحقیقات انجمن اسلامی شارجه گردآوری و تدوین شده و دربردارنده آیات قرآنی مرتبط به صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز است.
ماجد عبدالله بوشلیبی در پایان گفت: شیخ «هشام عبدالعزیز»، عضو کمیته مطالعات و تحقیقات دینی وزارت اوقاف مصر آیاتی قرآنی مرتبط با صلح و هم‌زیستی در این کتاب را برای شرکت‌کنندگان شرح و تفسیر خواهد کرد.