صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
امروز؛

گروه فعالیت‌های قرآنی: فینال دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان، امروز، اول مهرماه در مجتمع سرچشمه تهران حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن  امام علی(ع) که از ابتدای هفته جاری، 27 شهریورماه در بخش بانوان و با رقابت پنج هزار و 200 نفر آغاز شد، اول مهرماه به خانه آخر رسید.
طی امروز و دو نوبت صبح و بعدازظهر، 270 نفر راه‌یافتگان به مرحله نهایی در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در هفت رشته حفظ کل و حفظ در اجزاء 20، 10، 5 و 2 قرآن کریم، همچنین قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن با هم به رقابت خواهند پرداخت تا سکوی اول تا سومی دهمین دوره مسابقات این دارالقرآن منتخبان خود را بشناسد.
لازم بذکر است، این دوره از مسابقات در بخش بانوان به مدت یک هفته در تهران به طول انجامید که با حضور بیش از ۲۶۰ متسابق از اتباع کشورهای خارجی همراه بود.
براساس این گزارش، تعداد متسابقان بانو در رشته حفظ کل قرآن ۵۰۵ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۵۲۵ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۱۱۷۵ نفر، حفظ ۵ جزء ۱۳۴۶ نفر، حفظ ۲ جزء ۱۲۷۸ نفر و قرائت تحقیق و ترتیل ۲۹۷ نفر بود.
یادآور می‌شود، دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای قرآن دوستان است.
همچنین اختتامیه این مسابقات، دوم مهرماه در همین مرکز برگزار خواهد شد که جزئیات این مراسم، متعاقباً ارسال می‌شود.