صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۱۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

گروه معارف: مدرس حوزه علمیه شهرستان زابل گفت: صحیفه سجادیه تنها یک کتاب دعای ساده نیست، بلکه کتاب حق‌طلبی و دشمن‌ستیزی در اوج خفقان است و هر کس به اندازه قابلیت و استعداد خود می‌تواند از این زبور آل محمد(ص) بهره‌برداری کند.

حجت‌الاسلام هادی حافظی، مدرس حوزه علمیه شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: تبیین شریعت و حفاظت از دین رسالت همه ائمه معصوم(ع) است که هر امام بنا به شرایط هر دوره، به‌گونه‌ای این رسالت را انجام دادند.
وی بیان کرد: در زمان  حضرت علی(ع) ایشان برای تأویل مبارزه  کردند، امام حسن مجتبی(ع) با تزویر مبارزه کردند و در زمان سید الشهدا(ع) نیاز به خون بود و ایشان با بذل جان خود از کیان دین حفاظت کردند.
مدرس حوزه علمیه شهرستان زابل افزود: در زمان امام سجاد(ع) بواسطه خفقانی که حاکم بر جامعه اسلامی بود، حضرت تبیین ظاهری نمی‌فرمودند وتبیین شریعت درغالب صحیفه سجادیه تجلی پیدا کرد.
وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) در مردم آن زمان گوش شنوایی برای بیان مستقیم حرف‌های خود نمی‌دید لذا در قالب دعا معارفی را که حیات طیبه انسان‌ها منوط به آن‌هاست را بیان می‌فرمودند تا کسانی که قابلیت آن را دارند از این ادعیه استفاده کنند.
حافظی عنوان کرد: صحیفه سجادیه تنها یک کتاب دعای ساده نیست، بلکه کتاب حق طلبی و دشمن‌ستیزی در اوج خفقان است و هر کس به اندازه قابلیت و استعداد خود می‌تواند از این زبور آل محمد(ص) بهره‌برداری کند.
وی افزود: این زبور نورانی سفره‌ای است گشاده و خانی است بی پایان برای کسانی که از حضیض ذلت قصد  دارند به اوج عزت عروج کنند و گام به گام تا ملاقات پروردگار سفر کنند.
مدرس حوزه علمیه شهرستان زابل با بیان اینکه صحیفه سجادیه « اخت القران» لقب گرفته است، عنوان کرد:  طنطاوی از علمای بزرگ علمای دانشگاه الازهر مصر وقتی صحیفه سجادیه را زیارت می‌کند این‌گونه می‌گوید که صحیفه سجادیه بالاتر از کلام مخلوق و پایین‌تر از کلام خالق است. این اعترافی بزرگ به معارفی عمیق می‌باشد که در این کتاب نهفته است.