صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

گروه معارف: مربی قرآن و مدرس حوزه علمیه زاهدان گفت: اشاعه ارزش‌ها در جامعه از رسانه ملی آغاز می‌شود، زیرا مخاطبان آن از هر رسانه دیگری بیشتر است و در نتیجه، هم می‌تواند مبلغ ارزش‌ها و معروف‌ها باشد و هم با بی‌دقتی، مروّج منکرات باشد.

سمیه بدیع، مربی قرآن و مدرس حوزه علمیه زاهدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارها برای ترویج حجاب و یا رواج بدحجابی رسانه است، چون وسعت تأثیرگذاری آن در مقایسه با سایر ابزارها بسیار بیشتر است.
وی اظهار کرد: وقتی در یک برنامه‌ که از رسانه ملی پخش می‌شود، هنرپیشه‌ نقش اول بدحجاب باشد و زنان شکست خورده، ناتوان و ناموفق سریال‌ها چادری باشند، در حقیقت ما بدحجابی را یک ارزش نشان داده‌ایم و حجاب را مخصوص زنان طبقه پایین جامعه معرفی کرده‌ایم.
این مربی قرآن شهرستان زاهدان با انتقاد از عملکرد تلویزیون در الگوسازی، بیان کرد: آنقدر که هنرپیشه‌های ستاره و معمولاً بدحجاب ما به جامعه معرفی شده است، در معرفی شخصیت‌های برجسته علمی و مذهبی فعالیت نکرده‌ایم. یک هنرمند غیر ارزشی را پررنگ می‌کنیم و چهره‌های ارزشی را ناشناخته می‌گذاریم.
وی ادامه داد: کودکان ما با هیجان پای برنامه‌ها می‌نشینند، یعنی آماده تأثیرپذیری هستند، بنابراین می‌تواند بهترین فرصت برای تربیت دینی آنان باشد، اما گاهی برعکس، بعضی صفات ناپسند را ترویج می‌دهیم، مثلاً ممکن است یکی از شخصیت‌های برنامه که محبوب است، یک کودک دیگر را مسخره کند و همه بخندند.
بدیع عنوان کرد: اگر برنامه‌های ما برای کودکان بدآموزی داشته باشد، حتی اگر والدین بخواهند درست تربیت کنند، باز به مشکل برمی‌خورند، چون کودک از جای دیگری در حال تغذیه است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های ماهواره، بازی‌های خشن رایانه‌ای و محیط مجازی مشکل تربیت فرزندان را جدی‌تر کرده است، افزود: رسانه ملی باید قدرت مقابله و رقابت با رسانه‌های دیگر را داشته باشد و مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین در کنار جذاب و مفرح بودن برنامه‌ها، روی آموزنده بودن آن هم تأکید داشته باشد.
مربی قرآن و مدرس حوزه علمیه زاهدان بیان کرد: اشاعه ارزش‌ها در جامعه از رسانه ملی آغاز می‌شود، زیرا مخاطبین آن از هر رسانه دیگری بیشتر است و در نتیجه، هم می‌تواند مبلغ ارزش‌ها و معروف‌ها باشد و هم با بی دقتی، مروّج منکرات باشد.