صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۱۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

گروه جامعه: پنجمین جشنواره ملی تن‌پوش به همت جهاد دانشگاهی واحد هنر و دانشگاه هنر اعلام فراخوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جشنواره تن پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج استفاده از نقش‌های ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن‌پوش‌ یا همان تی‌شرت است.

دبیرخانه جشنواره تن پوش بر اساس همین نگاه و ضرورت‌ها در جهاد دانشگاهی واحد هنر با همکاری دانشگاه‌های هنر فراخوان پنجمین جشنواره تن‌پوش را اعلام کرد.

اهداف این جشنواره شامل: کمک به انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی ـ اسلامی از طریق تن‌پوش، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحی خلاق در عرصه مد و لباس کشور و کمک‌ به تجاری سازی طرح‌های منتخب جشنواره است.

شیوه‌های اجرایی تهیه آثار این جشنواره شامل: ایجاد نقش و طرح با رتگ‌های مخصوص پارچه، استفاده از دوخت‌های سنتی و تزئینی، استفاده از تکنیک‌های چاپ پارچه (باتیک، باندانا، سیلک اسکرین، چاپ دستی، چاپ دیجیتال و ...)، استفاده از تکنیک‌های مختلف پارچه‌سازی و استفاده از تکنیک‌های نو و خلاق است.

بخش‌های جشنواره شامل دو بخش مسابقه و بخش جانبی است که بخش مسابقه نیز شامل دو محورهای زندگی شهری و آزاد است. در بخش آزاد مفاهیمی از قبیل ارزش‌‌های انسانی، کمک به همنوع، موضوعات آیینی، حمل و نقل عمومی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پسماند، گردشگری شهری، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت و ... مد نظر است.

در بخش جانبی جشنواره نیز برگزاری نشست‌های تخصصی، نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش برگزار خواهدشد.

مهلت ارسال آثار تا اول اسفند ماه سال جای اعلام شده است و هر شرکت کننده حداقل می‌تواند 5 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و هر گونه استفاده از حروف لاتین در طراحی نقش‌‌ها ممنوع است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به وسیله پست به همراه مشخصات خود به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و یا به صورت حضوری آثار خود را ارائه دهند.

آدرس دبیرخانه جشنواره تهران، چهار راه ولی عصر، روبه روی پارک دانشجو، کوچه بالاور، پلاک 4 طبقه 4 جهاد دانشگاهی واحدهنر است و علاقه‌مندان در صورت نیاز می‌توانند با شماره 66417170 و 66965383 تماس حاصل کنند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
برگزاری جشنواره باعث انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌شود