صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۲۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

گروه بین‌الملل: نمایشگاه مد و لباس اسلامی امروز، 20 آذر‌ماه در ساختمان انجمن مسلمانان مسجد «پیوجت ساند» در شهر «ردموند» ایالت واشنگتن آمریکا افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «seattletimes»،  نمایشگاه مد و لباس اسلامی با شرکت پنج طراح اندونزیایی و دو طراح مسلمان آمریکایی در ردموند برگزار شده است و تا یک هفته ادامه دارد.
«شرین عباس»، مسئول هماهنگی نمایشگاه گفت: با توجه به تصورات غلطی که درباره پوشش بانوان مسلمان وجود دارد، این نمایشگاه با هدف معرفی نوع پوشش این گروه به جامعه و از بین‌بردن تصورات اشتباه برگزار شده است.
وی گفت: غربی‌ها ممکن است تنها بانوان مسلمانی را دیده باشند که فاقد تحصیلات و شغل هستند؛ اما بازدید از این نمایشگاه که ویژه بانوان است، فرصتی را ایجاد می‌کند تا آنها با بانوان مسلمان تحصیلکرده، پزشک، طراح و کارآفرین نیز دیدار داشته باشند.
«ریست کازابا»، کارشناس مسائل خاورمیانه و مدیر مدرسه مطالعات بین‌المللی «هنری جکسون» در واشنگتن گفت: استقبال از نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی را می‌توان با افزایش جمعیت مسلمانان کشورهای دنیا در دهه اخیر مرتبط دانست.
وی گفت: رشد درآمد خانواده‌های طبقه متوسط مسلمانان و استقبال از پوشاک اسلامی، باعث رشد بازار مد اسلامی شده است.
سبیکا مخدوم، طراح شرکت‌کننده در نمایشگاه که در دانشگاه واشنگتن در رشته طراحی مد تحصیل می‌کند، نیز اظهار کرد: هم‌کلاسی‌های غیرمسلمان من درک نمی‌کنند که چرا دوست دارم لباس پوشیده داشته باشم و زمان زیادی طول می‌کشد تا مردم فلسفه حجاب مسلمانان را درک کنند.