صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۶۲۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از برگزاری مسابقات قرآن ویژه مددجویان این کمیته با حضور بیش از 30 هزار مددجو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حجت الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برون سازمانی در دستور کار این معاونت قرار دارد، گفت: ترویج مسائل قرآنی کمیته امداد در بین مددجویان هدف‌گذاری بسیار خوبی است که باید تمام نهادهای متولی در گسترش حافظان و همچنین مباحث قرآنی با یکدیگر همکاری کرده تا بتوانند کار ارزشمندی را در این حوزه انجام بدهند.

وی ترویج فرهنگ قرآنی را کاری جمعی و وظیفه تمام دستگاه‌ها برای جامعه هدف خود دانست و تصریح کرد: اگر کمیته امداد برای اجرای برنامه‌های قرآنی با مؤسسات و دستگاه‌هایی که در این زمینه وارد شده‌اند همفکری و مشورت کند می‌توانند علاوه بر استفاده از تجربیات آنها بر ارتقای کیفیت کار نیز بیفزایند.

حجت الاسلام احمدیان در ارتباط با برگزاری مسابقه قرآنی ویژه مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: این مسابقه برای خانواده‌هایی که از برخی از خدمات فرهنگی امداد تاکنون بهره‌مند نشده‌اند(مخاطبان در مناطق روستایی، کم‌برخوردار و صعب العبور، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌نشین)، دختران غیر محصل، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش‌آموزان طی سهمیه‌های اعلامی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد با اشاره به زمان‌بندی اجرای این طرح گفت: این مسابقه طی شش مرحله که از تیر ماه سال جاری آغاز و تا پایان سال بعد ادامه دارد، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت می‌کنند، بیان کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای نفر اول هر شهرستان کارت هدیه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۳۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، همچنین سفر زیارتی مشهد مقدس نیز یکی دیگر از جوایز در نظر گرفته شده برای این افراد است.

حجت‌الاسلام احمدیان یادآور شد: آموزش سبک زندگی، برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی برای زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دانشجویان، دانش‌آموزان، نخبگان و طلاب علوم دینی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در بخش مددجویی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
برگزاری این مسابقات باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود