صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۲۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
نهاد حقوق بشر مصری:

گروه بین‌الملل: سازمان حقوق بشر «الحق» مصر با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار و هتک حرمت زنان روهینگیایی اعلام کرد: مسلمانان در برابر حوادث میانمار به کما رفته‌اند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان، «راویة ابوالقاسم»، نائب‌رئیس سازمان حقوق بشر «الحق» مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کاخ سفید تاکنون در مقابل نقض مستمر حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا تنها به ابراز نگرانی بسنده کرده است.
در این بیانیه آمده است: شماری از نهادهای حقوق بشری هتک حرمت زنان مسلمان روهینگیایی را مستندسازی کرده‌اند و سازمان ملل متحد نیز از جنایات انجام‌شده علیه روهینگیایی‌ها به‌عنوان جنایت جنگی یاد کرده است.
راویه ابوالقاسم با اشاره به سکوت و بی‌توجهی ملت‌ها و دولت‌های مسلمان نسبت توطئه‌چینی‌ها علیه امت اسلام و نقض سیستماتیک حقوق اقلیت‌های مسلمان گفت: سکوت جامعه بین‌المللی بیانگر این است که اقلیت روهینگیا در معرض یک جنایت سیستماتیک قرار دارد.
نائب‌رئیس سازمان حقوق بشر «الحق» مصر در ادامه بر ضرورت تحرک اسلامی، عربی و غربی در این زمینه، رسیدگی دقیق و موضوعی به اتهامات مطرح‌شده و محاکمه عاملان این هتک حرمت‌ها تأکید کرد.
وی همچنین، همبستگی سازمان حقوق بشر «الحق» مصر با برخی سازمان‌های بین‌المللی که از دولت میانمار مجازات فرماندهان خاطی ارتش و پلیس به دلیل اجازه‌دادن به هتک حرمت زنان و دختران روهینگیایی را خواستار شده‌اند، اعلام کرد.
بنابر گزارش سازمان ملل، نیروهای نظامی میانمار مرتکب خشونت جنسی علیه دختران خردسال مسلمان زیر 13 سال شده‌اند و 69 هزار نفر از مسلمانان میانمار از مهرماه سال جاری تاکنون در نتیجه جنایات وحشیانه و غیر انسانی ارتش و شبه‌نظامیان بودایی به بنگلادش فرار کرده‌اند.