صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۳۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
وزیر علوم:

گروه دانشگاه: وزیر علوم در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: مهمترین دستاورد جشنواره فارابی، زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان علوم انسانی و اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم وزیر علوم با اشاره به جایگاه بالای علوم انسانی اظهار کرد: علوم انسانی جایگاه والایی دارد؛ چرا که موضوع آن انسان است و شرافت هر علم به موضوع آن بستگی دارد. در حوزه علوم انسانی در آموزش عالی 47 تا 50 درصد ظرفیت آموزش عالی به علوم انسانی اختصاص دارد و برنامه ما در دولت تدبیر و امید ارتقاء کیفی پژوهش‌های علوم انسانی است.

محمد فرهادی با ارائه گزارشی از روند تولید علوم انسانی در دولت گفت: در راستای تولیدات علوم انسانی شورای توسعه پژوهش‌های علوم انسانی در وزارت علوم تشکیل شد و اهداف آن وارد کردن فناوری در علوم انسانی، تدوین هدفمند رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های ارشد، ساماندهی فناوری‌ها در جهت تقویت علوم انسانی و تدوین شیوه‌نامه فناوری‌های مورد استفاده در علوم انسانی است، دولت در این خصوص در زمینه صنایع فرهنگی، تجارت الکترونیک، هنر، مدیریت و غیره فعالیت می‌کند و در این راستا طی سال‌های 92 تا 95 مجوز تاسیس پژوهشکده‌های علوم انسانی متعدد صادر شده است.

رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به دستاورد این جشنواره بین‌المللی تصریح کرد: جشنواره فارابی، جلوه‌ای از فعالیت‌های علمی وزارت علوم در حوزه علوم انسانی است، این جشنواره گشاینده راه و بستری برای رشد علوم انسانی و علوم اسلامی است. مهمترین دستاورد این جشنواره، زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی و دینی است و اگر این جشنواره را زمینه پرورش این عالمان بدانیم می‌توانیم به آن ببالیم.

وی از امکان تشکیل شبکه نخبگان علوم انسانی خبر داد و اظهار کرد: اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکانی برای تشکیل شبکه نخبگان شکل گرفته و در این شبکه به شناسائی نخبگان علوم انسانی خواهیم پرداخت.