صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

گروه جامعه: روابط عمومی سازمان حج و زیارت از تداوم نشست‌های هیئت ایرانی و عربستانی در خصوص حج 96 خبر داد. به گزارش ایکنا، پس از گذشت شش روز از آغاز مذاکرات هیئت ایرانی با مسئولان حج عربستان، خبر مذکور دومین خبری است که از این مذاکرات منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روابط عمومی سازمان حج و زیارت در ارتباط با مذاکرات حج 96، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استحضار ملت شریف ایران و رسانه‌های فهیم می‌رساند، متعاقب مذاکرات در طول روزهای گذشته، جلسات متعددی در سطح کارشناسان طرفین برای بحث و بررسی در ارتباط با ابعاد متعدد موضوع حج انجام پذیرفت، لیکن با عنایت به تعدد موضوعات و لزوم پیگیری موارد مختلف، مذاکرات همچنان ادامه دارد و قرار است نشست کاری دیگری در سطح رئیس هیئت حج جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان امروز، 10 اسفندماه، برگزار شود.

به دلیل ماهیت خاص مذاکرات و ضرورت جمع بندی‌های لازم، ضمن تأکید بر جایگاه خطیر و محوری رسانه‌ها و افکار عمومی، اطلاع رسانی جامع در اولین فرصت انجام خواهد شد.

مجددا تأکید می‌نماید هیئت جمهوری اسلامی ایران تحقق حجی عزتمندانه با محوریت عزت، امنیت و حقوق حجاج، را با جدیت دنبال می‌کند و در صورتی که مسئولین حج عربستان هم اراده لازم در این خصوص را داشته باشند، امکان دستیابی به توافق فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است، خبرگزاری ایکنا روز گذشته، 9 اسفندماه، با انتشار گزارشی از عدم اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار مربوط به محتوای این مذاکرات انتقاد و خواستار رفتار حرفه‌ای‌تر مسئولان سازمان حج و زیارت و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه شده بود.

گزارش خبرگزاری ایکنا در خصوص حذف نقش رسانه‌ها در مذاکرات حج 96 را اینجا بخوانید!