صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۵۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

گروه جهاد و حماسه: بامداد روز یکشنبه 8 فروردین، مرحله چهارم عملیات فتح‌المبین با کلمه رمز «یا زهرا(س)» آغاز شد و رزمندگان و دلاوران ایرانی توانستند با درهم کوبیدن دژهای دشمن مناطقی را تصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) همانطور که در گزارشات قبل آمده بود؛ عملیات فتح‌المبین در چهار مرحله انجام شد که چهارمین مرحله‌ آن به‌ عنوان کامل‌کننده حلقه پیروزی در روز 8 فروردین سال 61 آغاز شد، در این گزارش کوتاه، نگاهی مختصر به این مرحله از عملیات مهم فتح‌‎المبین خواهیم انداخت.
بامداد روز یکشنبه، 8 فروردین عملیات با کلمه رمز «یا زهرا(س)» آغاز شد و رزمندگان و دلاوران ایرانی توانستند با درهم کوبیدن دژهای دشمن مناطق سندال، چنانه و عین خوش (پادگان ارتفاعات عین خوش)، دشت عباس، امامزاده عباس، ارتفاعات تینه و ابوقریب، واوی، و ارتفاعات بسیار مهم و استراتژیک دوسلک(مرکز فرماندهی و تدارکاتی دشمن) در منطقه برغازه را به تصرف درآورند. همچنین بعد از ظهر همان روز، دوباره دست به‌کار شدند و تیپ‌های 421 و 96 ارتش عراق را به طور کامل متلاشی و کلیه نفرات این دو تیپ کشته، مجروح و یا اسیر بگیرند.
در این مرحله از عملیات مناطق دشت عباس و امامزاده عباس در شمال غربی منطقه شوش و منطقه عین خوش از وجود تجاوزگران عراقی پاکسازی و به کنترل کامل نیروهای ایرانی درآمد و تعداد اسرای شمارش شده دشمن تا پایان مرحله چهارم عملیات فتح به بیش از 15000 تن رسید. همچنین در این مرحله صدها تن از قوای دشمن به هلاکت رسیدند، تعداد 200 دستگاه خودرو، هشت دستگاه تانک به همراه مقادیر بسیار زیادی سلاح های سبک و مهمات به غنیمت سپاهیان سلحشور اسلام درآمد و ضمناً تعداد هواپیماهای سرنگون شده دشمن به 18 فروند رسید. ارتفاعات تینه که از بزرگ‌ترین حوضچه‌های نفتی شمال خوزستان می‌باشد از وجود نیروهای دشمن پاک شد و چاه‌های نفت ابوقریب به کنترل کامل رزمندگان اسلام درآمد.