صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۲۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی شهر «گتزویل» در نیویورک دیروز یکشنبه، 3 اردیبهشت میزبان نشست «رسانه و مسلمانان» با محوریت پوشش رسانه‌ای مسلمانان در آمریکا و برداشت‌های مردم از رسانه‌ها بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «buffalonews»، حدود 60 نفر شامل خبرنگاران، رهبران مذهبی و نمایندگان جامعه مسلمانان نیویورک دیروز موضوع رسانه و مسلمانان را در مرکز اسلامی گیتزویل مورد بررسی قرار دادند.
«لی کاپلا»، گزارشگر تلویزیون و رئیس دانشکده خبرنگاری دانشگاه «بناونچر» در نیویورک با تقدیر از خبرنگاران در پوشش دادن اخبار مربوط به حوادث بعد از انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری، از کوتاهی آن‌ها در زمینه پوشش حوادث ضد اسلامی انتقاد کرد.
وی گفت: به عنوان مدرس خبرنگاران انتظار دارم اخبار مربوط به مسلمانان و خشونت علیه آن‌ها گزارش شود اما لازمه این‌کار شناخت خود مسلمانان است تا اخبار مربوط به آن‌ها وارونه منعکس نشود.
کاپلا افزود: وظیفه خبرنگار پوشش دادن کل جامعه است نه خراشیدن چهره اقلیت.
«ریچ کلمن»، خبرنگار و گزارشگر 40 ساله تلویزیون نیز با اشاره به حادثه یازده سپتامبر گفت: بعد از این حادثه برای گفتگو با مسلمانان به شهر «لاکاوانا» در ایالت «پنسیلوانیا» رفتم و وقتی با آن‌ها آشنا شدم فهمیدم هیچ تفاوتی با مردم آمریکا ندارند و تنها سوء تفاهمات زیاد است.