صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
حجت‌الاسلام قاسمی خبر داد:

گروه مسابقات: پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شب گذشته در بخش بانوان پایان یافت و بخش آقایان نیز از فردا آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز پانزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه از روز 15 اردیبهشت‌ماه،‌ گفت: در این روز پذیرش شرکت‌کنندگان بخش بانوان صورت گرفت و از فردای آن نیز مسابقات در این بخش پیگیری شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در بخش بانوان 85 نفر بوده است، افزود: این رقابت‌ها شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد و در آن نفرات برتر رشته‌های مختلف با حضور قائم مقام و جمعی از مسئولان دانشگاه تجلیل شدند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: در بخش بانوان شاهد داوری اساتیدی همچون جمالی، ‌صریحی‌نژاد، عقبایی، ‌ادیب‌زاده، عزت‌پژوه، بنی‌فاطمه، میرقیاسی و اسدی بودیم. 
قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این جشنواره در دانشگاه‌ها، در ایام دهه فجر سال قبل برگزار شده است، گفت: مجموع شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی این جشنواره در این دوره بالغ بر 800 نفر بوده است که از بین آنها 360 نفر به مرحله کشوری معرفی شدند.
وی همچنین اذعان کرد: در مرحله کشوری یک آزمون غیرحضوری از راه‌یافتگان به این مرحله صورت گرفت و فیلم اجرای نفرات برگزیده مورد داوری قرار گرفت که پس از آن حدود 160 نفر به این مرحله راه یافتند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه رقابت‌های بخش آقایان این دوره از جشنواره نیز از روز آینده آغاز خواهد شد، بیان کرد: امروز، 18 اردیبهشت‌ماه پذیرش این شرکت‌کنندگان خواهد بود و از روز نوزدهم نیز مسابقات آغاز می‌شود. 
دبیر پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه به رشته‌های این دوره از مسابقات در بخش شفاهی اشاره و اظهار کرد: این مسابقات در بخش دانشجویان در رشته‌های حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، ‌حفظ 20 جزء، حفظ کل،‌ قرائت تحقیق و قرائت ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود که البته حفظ سه جزء تنها ویژه مرحله دانشگاهی است. در بخش اساتید نیز شاهد برگزاری رقابت‌ها در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل خواهیم بود.
قاسمی همچنین در مورد هیئت داوران بخش آقایان نیز گفت: در این دوره در بخش آقایان شاهد داورانی همچون محمدرضا پورزرگری، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، نصراللهی،‌ علی‌اصغر شعاعی، زهدی علیپور،  کسمایی و ...هستیم. 
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات از هر رشته و در هر دو بخش بانوان و آقایان دو نفر برای حضور در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان معرفی خواهد شد. این موضوع بر اساس حدنصاب‌هایی که تعیین شده است نیز صورت گرفته است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، همچنین به برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای شرکت کنندگان در این دوره اشاره کرد و گفت: اردوهای زیارتی و سیاحتی همچون سفر به کاشان برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است،‌ همچنین دیدار با علمای قم نیز برنامه‌ریزی شده است.
قاسمی در پایان اذعان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه و بعد از نماز مغرب و عشاء در دانشگاه علوم و معارف برگزار خواهد شد.