صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

گروه بین الملل: هفدهمین جشنواره سالانه شمع، در کربلای معلی با روشن شدن ۱۱۸۳ عدد شمع که نوشته «المهدی، امام السلام» با آن نقش بسته است، در حال برگزاری است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه جهانی الکفیل، این جشنواره با حضور جمع کثیری از مؤمنان با حمایت تولیت حرمین مطهر حسینی و عباسی و در کنار مقام امام زمان(عج) در حال برگزاری است. 
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، شیخ میثم الزیدی پیام حرمین مطهر به این جشنواره را قرائت کرد.
وی در سخنان خود به حدیثی از امام زمان اشاره کرد و گفت: امام زمان میفرمایند: در حوادث به روایت کنندگان حدیث ما مراجعه کنید که ایشان حجت من بر شما و من حجت خدا بر شما هستم. در شرایط سختی که عراق با آن بواسطه هجوم تکفیریون داعشی مواجه بود، مرجعیت با فتوای خود کشور را حفظ و ادامه حرکت دشمن را متوقف کردند.
در ادامه تنی چند از شعرای آئینی اشعار خود را به مناسبت این عید بزرگ قرائت نمودند. 
این جشنواره، جشنواره ای خود جوش است که از سوی یکی از شهروندان عراقی از شهر الصویره پس از سقوط رژیم بعثی حاکم بر عراق برگزار می شود. در این جشنواره هر سال به شماره عمر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شمع روشن می شود.