صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۹۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

گروه بین‌الملل: علمای قطیف عربستان با صدور بیانیه‌ای، حمله ددمنشانه نظامیان سعودی به منطقه شیعه‌نشین العوامیه را محکوم کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری العهد، جمعی از علمای قطیف در منطقه الشرقیه عربستان در بیانیه‌ای با اعلام تسلیت به خانواده‌های شهدا، این حمله ددمنشانه را به منطقه شیعه‌نشین العوامیه محکوم کردند.
این بیانیه می‌افزاید: ما و همه غیورمردان امت، اولیای دم و مبلغان حق، خواستار انتقامیم و کسی حق چشم‌پوشی و سازش ندارد و هرکسی این کار را انجام دهد، از ما نیست. این غم و اندوه به بنی عوام اختصاص ندارد، بلکه غم و اندوه همه مناطق کشور است. آنچه غیرت‌مندان را ناراحت می‌کند، هتک حرمت خون پاک و تحریف حقایق و هوچی‌گری رسانه‌‌های عربستان در اعلام تبرئه‌ جانیان و نشان دادن مظلوم با چهره تروریست است، حساب‌ کار خود را داشته باشید و خودتان را بشناسید، خدا از نیت ناپاک شما آگاه است و دیری نمی‌پاید که دولت حامی صهیونیسم نابود شود.
در پایان این بیانیه آمده است: ما به امام عصر(عج) و مراجع عظام و امت اسلامی و مسلمانان و ساکنان قطیف به خصوص العوامیه تسلیت می‌گوییم و از خداوند مسئلت داریم این قربانی‌ها را از ما بپذیرد.
گفتنی است، العوامیه، روستایی در منطقه قطیف در استان شرقی عربستان سعودی است و یک منطقه شیعه‌نشین در عربستان به‌شمار می‌آید. منطقه قطیف به‌ویژه العوامیه تحت تدابیر امنیتی و سیاسی آل سعود به سر می‌برد؛ این منطقه شیعه‌نشین پس از اعتراض‌های شیعیان برای پایان دادن به تبعیض آل سعود علیه اقلیت جامعه عربستان در سال 2011 میلادی، نقطه عطف ایجاد ناآرامی‌ها بود. نیروهای عربستان با حمایت نیروهای ویژه به دهها منزل در العوامیه یورش بردند و بازداشت گسترده‌ای را در این منطقه انجام دادند و تعدادی از ساکنان این شهر را مورد شکنجه قرار دادند و همچنین از آغاز اوایل سال 2017 میلادی کوچ اجباری ساکنان منطقه تاریخی المسوره در العوامیه آغاز شده است؛ مقامات عربستانی این اقدام را با عنوان توسعه محل تاریخی المسوره در روستای عوامیه در استان قطیف آغاز و اقدام به تخریب میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه  کردند و با این اقدام خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این منطقه وارد آوردند.