صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

گروه شبکه‌های اجتماعی: نرم‌افزار «گلبرگ‌ها» جامعترین اپلیکیشن موبایلی جهان اسلام است که محتوای ‌اختصاصی و همچنین وجود صدها کتاب، مقاله و قابلیت‌های محتوایی، آن را به یک نرم‌افزار منحصر به فرد تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار «گلبرگ‌ها» به عنوان یکی از جامعترین اپلیکیشن‌های موبایلی جهان اسلام است که محتوای منحصر به فرد و اختصاصی این نرم‌افزار و همچنین وجود صدها عنوان کتاب و مقاله بصورت رایگان و یکجا این نرم‌افزار را جزو یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای اسلامی قرار داده است.

چشم‌انداز این نرم‌افزار یک شهر مجازی موبایلی است که بنا به گفته سازنده آن در نسخه‌های بعدی هر بار یکی از بخش‌های آن راه‌اندازی خواهد شد؛ آنچه که از سوی تولیدکنندگان این نرم‌افزار اعلام شده است، دانشگاه، سینما، بیمارستان، شهربازی، فروشگاه، مرکز مشاوره و ده‌ها مرکز مجازی و قابلیت دیگری است، که در نسخه‌های بعدی کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد.

نسخه اول این نرم‌افزار بطور کلی دارای 10 بخش اصلی است. بخش ابتدایی آن قرآن است که‌ شامل‌ فهرست سوره‌ها است. در این بخش متن کل سوره‌های قرآن به صورت عربی، به همراه صوت هر سوره، 10 ترجمه مختلف و 2 تفسیر فارسی نمونه و المیزان آمده است؛ آموزش تجوید، قصص قرآنی، معماهای قرآنی، داستان‌های قرآنی و لغتنامه از دیگر بخش‌های این قسمت است.


بخش بعدی این نرم‌افزار نهج البلاغه است که شامل کل متن عربی نهج البلاغه به همراه صوت هر بخش، 2 ترجمه فارسی و 2 شرح است. همچنین صفحات متن عربی، ترجمه و شرح به صورت تب در یک صفحه قرار می‌گیرند که در همان صفحه کاربر می‌تواند نوع فونت، سایز فونت، انتخاب بین 2 ترجمه و 2 شرح و همچنین اشتراک‌گذاری متن را انجام دهد.

صحیفه سجادیه سومین بخش این نرم‌افزار است که شامل متن عربی به همراه صوت، 2 ترجمه فارسی و 2 شرح فارسی و امکانات جانبی است. مفاتیح الجنان دیگر بخش این نرم‌افزار است که این قسمت شامل متن عربی، ترجمه و صوت قسمت‌های مختلف مفاتیح است.


بخش دیگر این نرم‌افزار احادیث است؛ در این بخش کاربران به بیش از 7000 حدیث با دسته‌بندی موضوعی و ذکر منبع و همچنین با قابلیت تغییر سایز، نوع فونت و اشتراک‌گذاری دسترسی خواهند داشت. بخش احکام این نرم‌افزار نیز شامل دسترسی به فهرست و متن توضیح المسائل 22 مرجع تقلید است که یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه نرم‌افزار «گلبرگ‌ها» است.
 
مشاوره نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده که در این بخش کاربران قادر خواهند بود، به متن 54000 پرسش و پاسخ مطرح شده در بیش از 20 مرکز مشاوره و پاسخگویی معتبر کشور در دسته بندی‌های متنوع اعتقادی، اخلاقی، احکام، روانشناسی، سیاسی، اجتماعی و ... دسترسی داشته باشند. طبق گفته سازندگان این نرم‌افزار در نسخه‌های بعدی مشاوره آنلاین و امکانات قابل توجه دیگری در این بخش راه‌اندازی خواهد شد.
 
‌داروخانه یکی از بخش‌های جذاب این نرم‌افزار است که شامل دائرة المعارف کامل طب گیاهی و لیست کامل داروهای سنتی و شیمیایی و همچنین اطلاعات جامعی در زمینه سلامت و پزشکی است. جالب است که این نرم‌افزار بخشی را به ‌عنوان گیشه طرحی کرده است که رسالت این بخش، رفع نیازهای محتوایی خبری و رسانه‌ای کاربران می‌باشد. در این قسمت کاربران می‌تواند ضمن بهره بردن از محتوای مجله اینترنتی «گلبرگ‌ها» و «محبوبترین‌ها» به‌عنوان دو رسانه متعلق به این مجموعه، امکان مشاهده صفحات اول همه روزنامه‌های کشور را بصورت آنلاین داشته باشند که بر قابلیت‌های این بخش نیز در هر نسخه افزوده خواهد شد.
 
آخرین بخش این نرم‌افزار خدمات است که این قسمت سعی دارد مهمترین خدمات اینترنتی را از طریق ساده و راحت برای کاربران ارائه دهد. علاقه‌مندان برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند بر روی این لینک کلیک کنند.