صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
تحقیقات سه دانشگاه انگلیسی نشان داد؛

گروه بین‌الملل: معلمان مدارس و کالج‌های انگلیس، کارآمدی سیاست مقابله با افراط‌گرایی دولت این کشور موسوم به سیاست «پیشگیری» را زیر سؤال برده و آن را خنثی‌کننده تلاش‌ها برای ادغام مسلمانان در جامعه می‌دانند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، بنا به تحقیقات صورت‌گرفته، معلمان انگلیسی نگران این هستند که به خاطر سیاست مقابله با افراط‌گرایی دولت موسوم به «پیشگیری»، دانش‌آموزان مسلمان به طور فزاینده‌ای هدف قرار می‌گیرند.
بر اساس تحقیقاتی که از سوی دانشگاه‌های دورهام، کاونتری و هادرزفیلد انگلیس انجام شده، معلمان نسبت به کارآمدی این سیاست بدبین هستند و نسبت به عواقب آن هشدار می‌‌دهند.
معلمان هشدار دادند که سیاست پیشگیری که دو سال پیش برای مقابله با افراط‌گرایی اتخاذ شد، باطل‌کننده تلاش‌هایی است که برای یکپارچگی و همبستگی دانش‌آموزان ادیان و فرهنگ‌های مختلف در مدارس و کالج‌ها انجام می‌شود.
نتایج این تحقیقات در حالی اعلام شد که دولت انگلیس آماده می‌شود که از توسعه سیاست پیشگیری برای مقابله با افراط‌گرایی خبر دهد.
سیاست پیشگیری از زمان اجرای آن در تابستان 2015 تاکنون، انتقادات زیادی را برانگیخته است.
به موجب این سیاست برای اولین بار، مدارس و کالج‌های انگلیس مسئولیت حقوقی پیدا کرده و موظف به جلوگیری از پیوستن دانش‌آموزان به گروه‌های افراط‌گرا و انجام فعالیت‌های تروریستی شده‌اند در نتیجه به دلیل وجود تصورات نادرست، دانش‌آموزان مسلمان بیش از پیش هدف قرار گرفته‌اند.