صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۵۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

گروه بین‌الملل: مقامات پلیس ایالت «راخین» در میانمار دیروز سه‌شنبه، 14 تیر از حمله خونین عده‌ای از بوداییان افراطی با دوچرخه به یک مرد مسلمان روهینگیایی در خیابان و کشته شدن او خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «ایندپندنت»، به گفته یکی از مقامات دولتی «منیر احمد» مسلمان 55 ساله که به همراه یک افسر غیر مسلح پلیس در خیابان بود، با حمله دوچرخه‌سواران عده‌ای از بوداییان افراطی کشته شد.
کلنل «مایو توسو»، سخنگوی وزارت امور مسکن میانمار گفت: ما از افسر پلیس که همراه مقتول بوده است، بازجویی کردیم اما علی‌رغم تلاش برای نجات منیر احمد، افسر پلیس موفق نشده و تنها توانسته بود به اداره پلیس آمده و حادثه را گزارش دهد.
هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده است اما پلیس میانمار برای یافتن عاملان قتل در حال انجام تحقیق است.
میانمار از سال 2012 که بوداییان افراطی به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین حمله کردند، صحنۀ خشونت‌های گسترده علیه مسلمانان است.
بودائیان طی سال‌های اخیر و با هدف محدود کردن فعالیت‌های اسلامی، مساجد را تخریب و از برگزاری مراسم مذهبی مسلمانان جلوگیری کرده‌اند.
در سال‌های اخیر، شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا به علت حمله‌های بودائیان افراطی به‌ویژه در ایالت راخین کشته یا آواره شده‌اند.