صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۶۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

گروه بین‌الملل: جمعی از امامان جماعت مساجد کشورهای مختلف اروپایی با راه‌اندازی تور اتوبوس «راهپیمایی علیه تروریسم» به شهرهای مختلف اروپایی سفر کرده و خواستار عدم نسبت دادن مسلمانان به جنایاتی هستند که به نام اسلام انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مونت کارلو، گروهی از ائمه مساجد فرانسه با حضور در خیابان شانزلیزه در پاریس؛ محلی که سال گذشته یک افسر پلیس به دست گروه تروریستی داعش کشته شد، خواستار عدم نسبت دادن مسلمانان به جنایاتی شدند که به نام اسلام انجام می‌شود، و ابراز امیدواری کردند این اقدام در همه اروپا فراگیر شود.
خطیب حسن الشلقومی، برگزار کننده این راهپیمایی در این باره گفت: پیام ما واضح است. امکان ندارد، اسلام را به این افراد وحشی و جنایتکاری که به نام اسلام، مردم را به قتل می‌رسانند، نسبت داد.
 وی در برابر سی تن از ائمه مساجد که از مناطق مختلف فرانسه، ایتالیا، پرتغال و بلژیک در این راهپیمایی شرکت کرده بودند، خواستار بسیج جامعه مدنی شد.
امامان جماعت مساجد شرکت کننده در این تور، امروز، 18 تیر با ابلاغ پیام «انسانیت و برادری در برابر تروریسم» در کلیسای «یادبود قیصر ویلهلم» برلین، جایی که دسامبر سال گذشته یک کامیون با ورود به بازار کریسمس در خیابان «شارلوتنبرگ» با زیرگرفتن جمعیت منجر به کشته شدن 9 تن و زخمی شدن 50 نفر شد، نماز خواهند خواند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که تا روز 23 تیرماه جاری ادامه دارد، از شهرهایی که بیشترین اقدامات تروریستی در آنها انجام شده است مانند برلین، بروکسل، تولوز و نیس دیدن می‌کنند.