صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

گروه بین‌الملل: در جریان مراسم روز درهای باز مسجد جدید شهر «اوماها» در آمریکا حدود 3 هزار نفر از پیروان ادیان مختلف دیروز، 18 تیر از این مسجد و مرکز فرهنگی دیدن کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «KETV.»، صدای مکالمات هیجان‌انگیز عصر دیروز فضای مسجد جدید شهر اوماها در آمریکا را پر کرده بود؛ حدود 3 هزار نفر از این مسجد و مرکز فرهنگی جدید اوماها در جریان مراسم روز درهای باز بازدید کردند.
سازمان‌دهندگان انتظار حضور 800 نفر در این برنامه را داشتند اما بیش از سه برابر تصور آنان از ادیان مختلف در محل حاضر شدند.
مسیحیان و یهودیان با امام جماعت مسجد صحبت می‌کردند.
این مسجد و مرکز اسلامی به عنوان بخشی از پروژه ابتکاری «ادیان سه‌گانه» اوماها ساخته شده است.
یک کنیسه در حال حاضر در محل اجرای این پروژه وجود دارد و کلیسایی نیز تا سال آینده به این مجموعه اضافه خواهد شد. یک پارک و یک مرکز اجتماعات محلی نیز برپا خواهد شد.
رهبران ادیان امیدوارند که دیگر شهرهای آمریکا نیز از الگوی اوماها تبعیت و مراکز ادیان سه‌گانه‌ای را برای جوامع خود راه‌اندازی کنند.
افتتاح این مسجد در اوماها که کمتر از یک ماه از آن می‌گذرد، نشان‌دهنده افزایش جمعیت مسلمانان در این شهر است.
مسلمانان اوماها از بیش از ۲۰ کشور خاورمیانه، آسیایی، آفریقایی و اروپایی هستند که جمعیت آن‌ها در دو دهه گذشته حدود دو برابر شده است.
حضور مسلمانان در اوماها به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. برخی از اولین مسلمانان اوماها سیاه‌پوست بوده‌اند که در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ از شیکاگو برای یافتن شغل در مزارع و خانه‌ به این منطقه آمده بودند.
از دهه ۱۹۷۰ نیز مسلمانان از افغانستان و دیگر کشورهای همسایه به اوماها آمده‌اند. امروزه بسیاری از مسلمانان به عنوان دانشجو به این منطقه می‌آیند و برخی می‌مانند و تشکیل خانواده می‌دهند