صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۹۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
تحلیلگر سیاسی کویت در گفت‌و‌گو با ایکنا:

گروه بین‌الملل: حوادث روز جمعه هشداری برای صهیونیست‌ها بود و این پیام را به آن‌ها می‌دهد که تا زمانی که شما با آتش و سلاح حکمرانی می‌کنید، امنیت ندارید؛ معتقدم شرایط در قدس و فضای حاکم بر مسجدالاقصی به سمت آغاز انتفاضه سوم پیش می‌رود که هر لحظه ممکن است، آغاز شود.


مسئولان رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه، 23 تیر در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی در داخل محوطه مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس اشغالی، درب‌های مسجد را به روی نمازگزاران بسته و برای نخستین‌بار در نیم قرن اخیر از اقامه نماز جمعه در آن ممانعت کردند.
در پی این اقدام نمازگزاران در پیامی چالشی و ضمن مخالفت با تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن مسجدالاقصی به روی آنها، نماز جمعه را در خیابان‌های اطراف این مسجد اقامه کردند.
روز جمعه همچنین مسلمانان شاهد بازداشت شیخ «محمد حسین»، مفتی قدس و سرزمین‌های فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در پشت موانع امنیتی موجود در دروازه‌های مسجدالاقصی بودند؛ اقدامی که یک جنایت به شمار رفته و می‌تواند به بروز درگیری‌های مذهبی در منطقه بیانجامد.

در همین رابطه «مصطفی غلوم عباس»، تحلیلگر سیاسی و عضو مرکز علمی مطالعات کویت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد: شکی نیست که قدس و مسجدالاقصی دو مکان مقدس در قلب و اندیشه هر مسلمانی هستند که از سوی صهیونیست‌ها اشغال شده‌اند. آن‌ها هر روز جنایات خود در تخریب این شهر را تکرار کرده و هرگز از ریختن خون فرزندان شریف این شهر ابایی ندارند.  
عضو انجمن دوستی ایران و کویت با اشاره به شرایط امروز بیت‌المقدس از تخریب زیرساخت‌های شهر گرفته تا ظلم بر فرزندان و مقدسات آن گفت: متأسفانه علی‌رغم نیاز به وحدت کلمه همه مسلمانان برای آزادسازی قدس، از گوشه و کنار صداهایی را می‌شنویم که خواهان نزدیک شدن به صهیونیست‌ها هستند.
وی افزود: بدون شک اشغالگرانی که از سوی برخی کشورهای عربی پیام‌هایی مبنی بر وجود راه حل‌هایی برای دستیابی به صلح و عادی‌سازی روابط و امضای برخی توافقنامه‌های صلح دریافت کرده‌اند، از عکس‌العمل و موضع‌گیری برخی سازمان‌های انسان‌دوستانه یا اسلامی در مقابل اقدامات وحشیانه خود در برابر اهالی قدس و شهر بیت‌المقدس ابایی ندارند.
غلوم عباس ابراز امیدواری کرد که حوادث روز جمعه بتواند بار دیگر اهمیت قدس و فرزندان آن را در قلوب مسلمین بالا ببرد.
پژوهشگر کویتی مسائل خاورمیانه با بیان این که بیت‌المقدس محلی برای همه ادیان آسمانی است، گفت: فرزندان قدس باید امور این شهر و مقدسات آن را اداره کنند و هیچ یک از مهاجران نباید دخالتی در این شهر داشته باشند.
وی تأکید کرد: حوادث روز جمعه هشداری برای صهیونیست‌ها بود و این پیام را به آن‌ها می‌دهد که تا زمانی که شما با آتش و سلاح حکمرانی می‌کنید، امنیت ندارید چرا که در این شهر جوانان و مجاهدانی هستند که جان، مال و زندگی دنیوی خود را فدا می‌کنند تا شعله‌ای در راه آزادی قدس از دست صهیونیست‌ها باشند.
این تحلیلگر کویتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: من معتقدم شرایط در قدس به سمت آغاز انتفاضه سوم پیش می‌رود که هر لحظه ممکن است، آغاز شود.
وی با بیان این که بازگرداندن کرامت مقدسات مسلمانان نیازمند عکس‌العمل شدید از سوی جوانان قدس است، گفت: انتفاضه جدید در درجه اول نیازمند اتحاد ملت فلسطین با یکدیگر و با همه مؤسسات و سازمان‌های فلسطینی است تا ید واحدی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی باشند.
این پژوهشگر مسائل خاورمیانه ادامه داد: بعد از مردم فلسطین، همه مسلمانان باید با هم متحد شوند و ان‌شاء‌الله با وجود شرایط جدیدی که بر منطقه حاکم می‌شود و آگاهی و بیداری امت اسلامی و همچنین آگاهی و بیداری مردم فلسطین به خواست خدا نتایج مثبت از آن شهر قدس و جوانان این شهر خواهد بود.
غلوم عباس با بیان این که متأسفانه برخی مسئولین در برخی کشورهای عربی و اسلامی به ویژه بعد از سفر ترامپ به منطقه از صلح با رژیم اسرائیلی و عادی‌سازی روابط دم می‌زنند، تأکید کرد: هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
وی با اشاره به توافقنامه کمپ دیوید و بیان این که خداوند امام امت، امام خمینی(ره) را فرستاد که قواعد این توافقنامه را به هم ریخت و مانع توطئه علیه مسلمانان شد، تاکید کرد: امروز نیز مؤمنان و مخلصانی هستند که همه نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای زمینه‌سازی صلح با کشورهای عربی و اسلامی را با شکست رو‌به‌رو کنند.
عضو مرکز علمی مطالعات کویت ابراز امیدواری کرد: قدس به آغوش امت اسلامی بازگردد و مسلمانان در پس گرفتن آن پیروز شوند.  
این تحلیلگر سیاسی کویت در ارتباط با بازداشت مفتی قدس گفت: شکی نیست که رژیم اشغالگر از هر عمل وحشیانه‌ای از کشتار انسان‌ها گرفته تا تخریب مکان‌ها و یا اهانت به مقدسات ابایی ندارد؛ این طبیعت رژیم اشغالگر است که در طول تاریخ ثابت کرده است که همه چیز را در راه بقای خود به خاک و خون می‌کشد.  
وی با بیان این که آنچه در روز جمعه دیدیم شکلی ساده از جنایات رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: این حوادث در برابر اهانت به زنان و کودکان در خیابان‌ها، بمباران غزه با انواع گلوله، موشک، فسفر سفید، گرسنه نگه داشتن مردم، محاصره و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، واقعا مسئله ساده‌ای‌ است اما رژیم صهیونیستی باید بداند هر عملی، عکس‌العملی را در پی دارد و ملت فلسطینی برای دفاع از سرزمین و مقدساتش به نیابت از امت اسلامی انتفاضه خواهد کرد.  
پژوهشگر کویتی مسائل خاورمیانه با اشاره به این که صهیونیست‌ها حتی از تخریب مسجد، قبة الصخره، تخریب مکان‌های مقدس در کلیساها و محل تولد مسیح(ع)، ضرب و شتم و بازداشت و اهانت به مقدسات مسیحی و حتی یهودیانی که به آن‌ها نپیوسته‌اند، ابایی ندارند، گفت: ان‌شاء‌الله بازتاب این اقدامات به نفع امت اسلامی باشد.  
غلوم عباس در پایان به مسئله روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: اگر روز جهانی قدس نبود، مسئله بیت‌المقدس دو سال پیش فراموش شده بود اما احیای روز قدس به برکت امام خمینی(ره)، قدس را زنده نگه داشت و آنچه روز جمعه نیز اتفاق افتاد بار دیگر قدس در قلب مسلمانان را زنده کرد و امیدواریم که این مسئله به‌خوبی مدیریت شود تا به نتایجی خوبی دست پیدا کنیم.  
این تحلیلگر کویتی در پایان همچنین ابراز امیدواری کرد: کسانی که اعتقادی به آزادسازی قدس ندارند در این مسئله دخالت نکنند و اجازه دهند مردم فلسطین خود به این مسئله بپردازند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صفدر حسین ھندی
|
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
بسیار عالی بود بیانیہ دکتور غلوم عباد