صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
سخنران حرم مطهر رضوی:

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی با بیان اینکه شایسته نیست انسان از یاد خدا و توجه به عالم آخرت غافل شود، اظهار کرد: زیارت قبور معصومین(ع) باعث زدوده شدن غبار غفلت از دل انسان می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) گفت: زندگی دنیا و پرداختن به امور مادی باعث سرگرم شدن انسان و در نتیجه غفلت او از یاد خدا می‌شود و در ادیان مختلف برای جلب توجه انسان‌ها به امور معنوی راهکارهایی وجود دارد.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام زیارت مکان‌های مقدس مانند مدینه منوره، مکه معظمه و زیارت قبور پاک و مطهر ائمه معصومین(ع) از جمله راهکارهایی است که باعث نزدیکی انسان به خداوند و بیداری قلب او می‌شود.
این کارشناس دینی انجام اعمال در اوقات خاص مانند خواندن دعای کمیل، دعای توسل و دیگر ادعیه و اذکار را از دیگر راهکارهایی دانست که باعث بیداری قلب انسان و نجات او از ورطه غفلت و بی‌خبری می‌شود.
وی اظهار کرد: در محافل دعا یک عده انسان هم عقیده دور هم جمع می‌شوند و ساعتی دور از هیاهو و دل مشغولی‌های دنیا به مناجات با خدا می‌پردازند که این امر باعث جلای روح انسان و توجه او به امور معنوی ‌می‌شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا(ع)، بیان کرد: زیارت این امام معصوم فضیلت بسیاری دارد و روایت شده است کسی که به زیارت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شود، خداوند گناهان گذشته او را می‌آمرزد و زائر قبر این امام همام باید توجه داشته باشد که بعد از زیارت مراقب باشد دیگر پرونده اعمال خود را به گناه آلوده نکند.
وی اضافه کرد: زیارت امام رضا(ع) در همه ایام سال فضیلت دارد، ولی در ماه ذی‌القعده فضیلت بیشتری دارد و بزرگان دینی از این ماه به‌عنوان ماه زیارتی امام رضا(ع) یاد کرده‌اند.
سخنران حرم مهر رضوی با اشاره به قداست بارگاه شریف امام هشتم(ع)، گفت: حضور در این مکان شریف فرصت مناسبی برای دعا و طلب حاجت از درگاه خداوند است و زائر در هنگام زیارت باید بکوشد که با دعا و تضرع به درگاه خدا تقرب بجوید و از این فصت استثنایی برای دعا و مناجات با خدا استفاده کند.