صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

گروه فرهنگی: مدیر مجموعه فرهنگی و هنری مصلای مشهد گفت: می‌خواهیم در مجموعه خانه صنایع دستی مشهد روز بازار هنری ایجاد کنیم و اقدامات اولیه آن را نیز انجام داده‌ایم.

ابوالفضل حسینی، مدیر مجموعه فرهنگی و هنری مصلای مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص فعالیت این مجموعه، اظهار کرد: این مجموعه با بیش از 20 سال قدمت برای حمایت از صنایع دستی تأسیس شده است.
وی ادامه داد: این مجموعه به خانه صنایع دستی مشهد معروف است و دارای بیش از 20 غرفه در بخش‌های هنری مختلف است.
حسینی افزود: تعداد زیادی از هنرمند صنایع دستی در این غرفه‌ها مشغول به فعالیت و تولیدصنایع هنری هستند، قلم‌زنی، انگشترسازی، ساخت‎سازی‌های سنتی، لاک روغنی، معرق، سفال، تراش‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و حکاکی روی سنگ و ... از جمله شاخه‌های هنری در این مجموعه است.
وی با اشاره به شعار سال 96 اقتصاد مقاومتی_ اقدام و عمل، ابراز کرد: با توجه به بعد اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است، حتی هزینه‌های آب، برق و گاز را نیز خود سازمان برای حمایت از صنایع دستی تأمین می‌کند.
مدیر مجموعه فرهنگی و هنری مصلای مشهد بیان کرد: اساتید برجسته در شاخه‌های هنری مختلف همچون، محمدرضا حمیدی، نقاش برجسته کشوری در زمینه نقاشی قهوه‌خانه‌ای، حسین یساول دارای سه نشان ملی قلم‌زنی، در این مجموعه حضور دارند.
حسینی با اشاره به نقاشی دعای باران امام رضا(ع) توسط محمدرضا حمیدی بر روی پرده، اظهار کرد: تقریبا همه فعالیت‌های مجموعه هنری در راستای ترویج فرهنگ دینی است حتی یکی از اساتید که مشغول کتابت قرآن است.
وی خاطرنشان کرد: تمام غرفه‌ها را به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده‌ایم تا در زمینه تولیدات داخلی به رونق برسیم، من خود شخصا به دنبال گسترش این مجموعه و اشتغال‌‌زایی برای هنرمندان صنایع دستی هستم و اینکه می‌خواهم اینجا را به روز بازار هنر تبدیل کنیم، تقریبا کارهای ابتدایی آن را انجام داده‌ایم.