صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۴۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

گروه بین‌الملل: «ریاض اشقر»، سخنگوی رسانه‌ای مرکز مطالعات اسرای فلسطین، نسبت به شرایط وخیم 400 کودک فلسطینی دربند رژیم اشغالگر صهیونیست ابراز نگرانی کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «رام الله»، «ریاض اشقر»، سخنگوی رسانه‌ای مرکز مطالعات اسرای فلسطین در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: تعداد کودکان فلسطینی که هم‌اکنون در سلول‌های انفرادی رژیم اشغالگر اسرائیل  زندانی هستند، به 400 تن رسیده که همه آن‌ها از دانش‌آموزان مدارس بوده و در شرایط سختی نگه‌داری می‌شوند.
وی همچنین با اشاره به اقدامات خودسرانه رژیم اشغالگر در ارتباط با کودکان فلسطینی مانند پیگرد، حبس منزلی و یا محروم کردن آن‌ها از حضور در کلاس‌های درس گفت: حبس منزلی بدین گونه است که کودکان پس از آزادشدن از زندان‎های رژیم اشغالگر مجبور هستند در منزل بمانند و خانواده وی تعهد می‌دهند که فرزندشان در طول زمان حبس از منزل بیرون نیاید و حق رفتن به مدرسه، دیدار اقوام و یا بازی کردن با دوستان خود در اطراف منزل را ندارد.
اشقر تاکید کرد: رژیم اشغالگر با بازداشت طولانی‌مدت کودکان، شکنجه آن‌ها در حین تحقیق، بازداشت در شرایط سخت و صدور احکام انتقام‌جویانه برای آن‌ها، به شخصیت و روان این کودکان آسیب زده و با این اقدامات به دنبال اجرای سیاست‌های خود برای نابودکردن آینده کودکان فلسطینی است.