صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۳۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
خاموشی:

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: خانواده‌ها سعی کنند فرزندانشان را با قرآن پرورش دهند و آنها را همراه با قرآن کنند، آن هنگام است که فرزندانشان به سعادت خواهند رسید چرا که قرآن «هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ» است و مادران باید تلاششان را با هدایت الهی به واسطه قرآن گره بزنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه آئین اختتامیه طرح مادران قرآنی که به همت مؤسسه فرهنگی تسنیم نور تهران برگزار شد، در خصوص میزان اثرگذاری این طرح‌ها در تربیت قرآنی فرزندان، گفت: اجرای این طرح نمادین بوده است و الا به تعداد مادران باید این طرح اجرا شود.
وی ضمن تبریک به مؤسسه تسنیم نور که این طرح را با موفقیت در دو منطقه 11 و 12 انجام داده است، ادامه داد: امید است تشویق درخور آنها نیز انجام شود اما اصلی‌ترین تشویق اینست که مادران در سبد تربیتی خود بدانند که دستورالعمل ویژه‌ای دارند که آن قرآن است.
خاموشی تأکید کرد: اگر خانواده‌ها سعی کنند فرزندانشان را با قرآن پرورش دهند و آنها را همراه با قرآن کنند، آن هنگام است که فرزندانشان به سعادت خواهند رسید چرا که قرآن «هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ» است و بنابراین مادران باید تلاششان را با هدایت الهی به واسطه قرآن گره بزنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سؤال که اجرای این طرح چه میزان در مهجوریت‌زدایی قرآن مؤثر است، بیان کرد: اجرای این طرح‌ها بسیار در مهجوریت‌زدایی قرآن مؤثر است. از این قبیل طرح‌ها باید در سطح کشور و از سوی دستگاه‌ها و مؤسسات متولی انجام شود.
یادآور می‌شود، طرح مادران قرآنی به همت مؤسسه تسنیم نور و با همکاری سازمان فرهنگی ـ شهرداری  از مردادماه امسال به مدت دو ماه با حضور بیش از ۸۰ نفر از مادران باردار و یا دارای فرزندان خردسال با محوریت حفظ، توجه به مفاهیم و تفسیر سوره مبارکه انسان انجام گرفت که در ۱۱ شهریورماه آزمون شفاهی آن اخذ شد و همزمان با ۲۵ ذی‌الحجه نیز آئین اختتامیه آن برپا شد.