صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
برای شرکت در همایش «از عاشورا تا اربعین»؛

گروه هنر: نمایش «آن سه نفر» به نویسندگی محمود فرهنگ و کارگردانی شهاب راحله برای حضور در همایش «از عاشورا تا اربعین» انتظار انجام مرحله بازبینی کارشناسی را می‌کشد.

شهاب راحله، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اعلام این خبر گفت: امسال و ویژه ایام محرم نمایشی را تحت عنوان «آن سه نفر» به نویسندگی محمود فرهنگ و براساس طرحی از حمید نیلی کارگردانی و تولید می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این نمایش برای حضور در همایش «از عاشورا تا اربعین» که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی ویژه ایام محرم و صفر برگزار می‌شود در حال آماده‌سازی است گفت: «آن سه نفر» به نوعی به عقبه داعش از صدر اسلام تا روزگار امروز پرداخته و آن را مورد واکاوی قرار می‌دهد و تمرکز آن بر شخصیت‌های معروفی همچون ابن ملجم، حجر بن عدی و ضحاک است.

راحله تصریح کرد: براساس نقل معروف تاریخی در جریان جنگ صفین عده‌ای که به مخالفت با حضرت علی(ع) پرداختند تبدیل به گروهی به نام خوارج شدند که در جریان جنگ نهروان علیرغم تمام توصیه  و هدایتگری امیرمؤمنان دست از لجاجت برنداشتند و به مقابله با آن حضرت پرداختند و این گروه بعدها مشابه همین شیوه‌ای که امروز شاهد آن در منطقه هستیم، به نسل‌کشی، شیعه‌کشی و مسلمان‌کشی مبادرت ورزیدند.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: نمایش«آن سه نفر» در یک رفت و آمد تاریخی به ریشه‌های این انحراف می‌پردازد که منجر به این شده است که اکنون عده‌ای خود را با این نیت که همنشین با اولیای و صلحا شوند در جریان عملیات انتحاری منفجر کرده که موجب مرگ خود و عده‌ای بی‌گناه می‌شوند؛ امری که گویا معصوم(ع) براساس اسناد معتبر پیش‌بینی وقوع چنین وقایعی را در این عصر و زمان کرده است.

وی در پایان گفت: «آن سه نفر» در مرحله تمرین به منظور شرکت در مرحله بازبینی از سوی کارشناسان است تا ان شاء‌الله طبق برنامه‌ریزی این همایش در جدول اجرایی و در کنار 43 اثر نمایشی دیگری که به این منظور تدارک دیده شده است قرار گیرد.