صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
نماینده جریان «حکمت ملی» در مصر:

گروه بین‌الملل: «محمد کلل»، نماینده جریان حکمت ملی عراق در مصر، تصریح کرد: شمار زیادی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان مخالف همه‌پرسی امروز منطقه کردستان عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر،  محمد کلل، همه‌پرسی منطقه کردستان را اقدامی بسیار خطرناک خواند که از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود.

وی که در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه «هنا العاصمة»(اینجا پایتخت) شبکه ماهواره‌ای «cbc» مصر سخن می‌گفت، تصریح کرد: انجام همه‌پرسی تصمیمی است که از سوی «مسعود بارزانی»، رهبر اقلیم کردستان اتخاذ شده، این در حالی است که شمار زیادی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان، مخالف این همه‌پرسی هستند.

محمد کلل با تأکید بر این که عراق این همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: به همین دلیل رئیس جمهور عراق، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر را مکلف کرده تا همه اقدامات لازم برای صیانت از تمامیت ارضی عراق و امنیت آن را انجام دهد، حتی اگر ناچار به اتخاذ راه‌حل‌های نظامی باشد. 

گفتنی است، همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق امروز(سوم مهرماه) علی‌رغم تمامی مخالفت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌شود.

اتحادیه میهنی کردستان که در بین کردها به نام «یهکێتی» نیز شناخته می‌شود، یک حزب کردی در کردستان عراق است که در سال ۱۹۷۵ میلادی تأسیس شده‌ است.