صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

گروه بین‌الملل: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که شروط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد توافق آشتی ملی فلسطین تجاوزکارانه و مداخله آشکار در امور داخلی فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ عبداللطیف قانوع تأکید کرد که فلسطینیان باید با وحدت ملی، شراکت حقیقی و سر و سامان دادن به اوضاع داخلی خود با شروط نتانیاهو مقابله کنند.

رژیم صهیونیستی 4 شرط برای پذیرش توافق آشتی ملی فلسطین تعیین کرده که این شروط عبارت است از: پایبندی به شروط کمیته چهارجانبه بین‌المللی، خلع سلاح حماس، توقف حفر تونل و ساخت موشک، آزادی نظامیان صهیونیستی اسیر در غزه.

یادآور می‌شود، فتح و حماس دیروز(20 مهرماه) رسما توافقنامه دولت توافق ملی فلسطین را با حضور خالد فوزی، وزیر اطلاعات مصر امضا کردند تا به اختلافاتی که از سال 2007 میان کرانه باختری و نوار غزه به وجود آمده، پایان دهند.

 این توافق توسط عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و صالح عاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) به امضا رسید.

مهم‌ترین بندهای این توافق امضاشده میان جنبش‌های فتح و حماس عبارتند از:

ـ فراهم کردن زمینه فعالیت دولت فلسطین در نوار غزه حداکثر تا 1 دسامبر آینده.

ـ وضع راه‌حل‌های لازم برای مسئله کارمندان غزه توسط کمیته حقوقی و اداری که فعالیت خود را حداکثر از 1 فوریه 2018 آغاز می‌کند.

ـ دولت فلسطین متعهد به تداوم پرداخت حقوق کارمندان در طول دوره فعالیت این کمیته می‌شود و این حقوق نباید از حقوق فعلی آنها کمتر باشد.

-  رؤسای سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین حداکثر تا تاریخ 1 دسامبر 2017 راهی باریکه غزه شده و با مسئولان سرویس‌های امنیتی این منطقه دیدار می‌کنند تا راه‌های بر عهده گرفتن مسئولیت اداره امور این منطقه را مورد بررسی قرار دهند.

-  دولت تشکیلات خودگردان تا تاریخ 1 نوامبر 2017 اداره امور تمامی گذرگاه‌های غزه را بر عهده می‌گیرد.

-  نشستی در تاریخ 1 دسامبر 2017 به منظور پیگیری و ارزیابی تمامی اقدامات قبلی در قاهره برگزار می‌شود.

- نشست فراگیر گروه‌های فلسطینی در تاریخ 14 نوامبر 2017 به منظور بررسی ساز و کار اجرای مفاد توافق قاهره برگزار می‌شود.

-  از گرو ه‌های فلسطینی برای مشارکت در نشست قاهره در اواخر ماه آینده دعوت به عمل می‌آید تا پرونده‌های سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف"، انتخابات و تشکیل دولت وحدت ملی مورد بررسی قرار گیرد/.