صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
ایران برگزار کرد؛

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ قرآن کریم به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در دارالقرآن حضرت محمد(ص) شهر مانیل، پایتخت این کشور برگزار شد.

رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مسابقات دیروز(29 مهرماه) با همکاری انجمن دوستی ایران و فیلیپین در دارالقرآن حضرت محمد(ص) واقع در مسجد «آبی» محله «مهارلیکا»ی مانیل برگزار شد.
 
بیش از 50 نفر از قرآن‌آموزان دارالقرآن حضرت محمد(ص) مانیل در مسابقات حضور یافتند و در رشته‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند.
 
حافظانی با گروه سنی 12 تا 18 سال با شرکت در این رقابت در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء و سه جزء توانمندی‌های قرآنی خود را آزمودند.
 
محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل طی سخنانی در ابتدای مسابقات با موضوع تلاوت و فواید قرائت قرآن گفت: یکی از فواید قرائت قرآن بنا به فرموده رسول خدا(ص) دوری از فتنه است.
 
وی افزود: زمانی که فتنه در جامعه رسوخ پیدا کرده است و نمی‌توان اسلام اصلی را از اسلام دروغین شناخت باید به قرآن متمسک شد و قرآن خواند؛ البته قرائت اگر با تدبر در آیات باشد، بسیار سودمند خواهد بود.
 
در ادامه مسابقات با تلاوت قاریان نوجوان آغاز شد و در پایان به همه شرکت‌کنندگان هدایایی به رسم یادبود و به نفرات برگزیده جوایز ارزنده نقدی اهدا شد./