صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۸۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

گروه بین‌الملل: «ادموند یو»، کارگردان مالزیایی، فيلم جدیدی با عنوان «آخرت» ساخته است که وضعیت تأسف‌بار مسلمانان آواره روهینگیا را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان؛ پناهجویان آواره میانماری به امید داشتن زندگی بهتر به کشور مالزی فرار می‌کنند، اما وضعیت تأسف‌بار آن‌ها هرگز پایانی ندارد، این تصور پیچیده‌ای است که فیلم «أکیرات»(واژه روهینگیایی) به معنای «آخرت» آن را به نمایش می‌گذارد.

ادموند یو، در نشستی خبری پیش از نمایش این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو گفت: هدف از ساخت این فیلم، کشف حقیقت فجایع تأسف‌بار میانمار بود.

وی افزود: کشف گورهای دسته جمعی از مسلمانان روهینگیا در سال 2015 میلادی که قربانی قاچاقچیان انسان در نزدیکی مرز مالزی و تایلند بودند، توجه مرا برای به تصویرکشیدن رنج و مصیبت پناهجویان روهینگیایی برانگیخت.

موضوع این فیلم یک زن روهینگیایی است که با پرداخت پول و سختی‌های بسیار برای رفتن به تایوان دچار مشکلاتی می‌شود و دو دوست او تمام اموال و دارایی‌اش را که برای عبور از مرز تهیه کرده‌ بود به سرقت برده و این موضوع سبب می‌شود که در دام باند قاچاقچیان انسان بیفتد.

وی به دلیل این که شاهد عملیات ضرب و جرح و کشتار از سوی این قاچاقچیان انسان است، دچار آسیب‌های روانی شده است.

این فیلم که «دافنی لو»، بازیگر زن مالزیایی نقش اول آن است، قرار است علاوه بر جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، در جشنواره‌های بین‌المللی سنگاپور و ایالت کرالا در جنوب هند نیز به نمایش گذاشته شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از سوم آبان‌ماه(۲۵ اکتبر) آغاز شده است و تا 12 آبان(۳ نوامبر) ادامه دارد./