صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۸۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 126

کانون خبرنگاران نبأ: سومین کارگاه سواد رسانه‌ با حضور دانش‌آموزان دختر دبیرستان شهید صدوقی و پسران دبیرستان شهدای هفتم تیر منطقه 18 در پنجمین روز از نمایشگاه مطبوعات در دو نوبت صبح و عصر با حضور حسین اله‌وردی، کارشناس و مدرس سواد رسانه در غرفه ایکنا برگزار شد.‌

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سومین کلاس سواد رسانه‌ای با حضور دانش‌آموران دختر دبیرستان شهید صدوقی منطقه 6 و پسران دبیرستان شهدای هفتم تیر منطقه 18 در پنجمین روز از نمایشگاه مطبوعات با حضور حسین اله‌وردی، کارشناس و مدرس سواد رسانه در راستای درس دانش‌آموزان با عنوان مخاطب فعال و منفعل در غرفه ایکنا برگزار شد.‌

مدرس سواد رسانه در کارگاه نوبت صبح اظهار کرد: گام اول برای شناخت پیام رسانه‌ای تحلیل 3 بخش پیام است. سواد رسانه‌ای یک سواد مهارتی است و صرفاً سواد حفظی نیست. در واقع کسی از این سواد رسانه‌ای برخوردار است که ار دانش‌ خود برای تحلیل پیام‌ها استفاده کند.


وی ادامه داد: اگر صد ساعت در رابطه با نحوه دوچرخه سواری کلاس تئوری برگزار کنند و در نهایت دوچرخه‌ای در اختیار شما قرار دهند تا سوار بر دوچرخه نشوید نمی‌توانید آن را به حرکت در آورید و از دانش‌تان استفاده کنید. درواقع یک خبرنگار خوب باید اصول و معارف سواد رسانه‌ای را در پیام دریافتی به کار ببرد و قدرت تحلیل پیام را نیز بکار ببرد تا بتوانند یک خبر خوب را منتشر کنند.

زینب رحیمی