صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

گروه جلسات و محافل: اولین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن کریم، ویژه قرآن‌آموز موسسه دارتحفیظ القرآن‌ الکریم (واحد برادران) در رشته‌های ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین دوره آزمون ارزیابی و اعطای  مدرک عمومی حفظ قرآن کریم، ویژه قرآن‌آموزان موسسه دارتحفیظ القرآن‌الکریم (واحد برادران) در رشته‌های۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰ جزء قرآن کریم، روز گذشته سوم آذرماه از ساعت ۱۴ در محل این موسسه واقع در خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران برگزار شد.

تعداد کل شرکت کنندگان در این دوره، 36 نفر، 8 نفر در رشته حفظ 30 جزء، 3 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 3 نفر در رشته حفظ 15 جزء، 2 نفر در رشته حفظ 10 جزء و 20 نفر در رشته حفظ 5 جزء بودند.

حائز دریافت مدرک عمومی رشته ۵ جزء، ۸ نفر، حائز دریافت مدرک عمومی ۳۰ جزء، ۸ نفر و در رشته‌های ۱۰ و ۱۵ و ۲۰ جز هم فردی از قرآن‌آموزان، حائز دریافت مدرک نشد.

این دوره از اعطای مدرک که به مدیریت عباسعلی باغستانی، از اساتید حفظ موسسه دارالتحفیظ برگزار شد، با سخت‌گیری داوری برای ارتقای سطح قرآن‌آموزان همراه بود و بسیاری از شرکت‌کنندگان در حسن حفظ قبول شدند، ولی چون در تجوید یا صوت و لحن قبول نشدند، حائز دریافت مدرک نشدند.

حد نصاب نمرات در این دوره در بخش حسن حفظ ۹۰ از ۱۰۰، بخش تجوید ۳۰ از ۵۰، بخش صوت و لحن ۱۰ از 20 بود. همچنین ممتحن‌ها از اساتید دارالتحفیظ در بخش حسن حفظ حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی، مهدی شرفی و حسین سعدی در بخش تجوید، مرتضی کریمی و غلامرضا کبیرسلطانی در بخش وقف و ابتدا، سیدمحمد میریحیی به داوری این دوره از اعطای مدرک پرداختند.

در ادامه گزارش تصویری این دوره ارائه می‌شود.