صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه با اشاره به آثار و برکات سنت حسنه وقف، گفت: فرهنگ وقف باید در سنین نوجوانی و جوانی آموزش داده شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست تخصصی وقف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه با حضور برخی از مدیران دبیرستان‌های سطح شهرستان و اساتید حوزه علیمه خواهران صبح دیروز، 13 آذرماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ارژنگی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: این‌گونه نشست‌های تخصصی در زمینه وقف باعث تبلیغ و ترویج فرهنگ حسنه وقف در جامعه می‌شود، به‌طوری که اقشار مختلف با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف گرد هم جمع می‌شویم و در مورد آثار و برکات وقف مطالبی توضیح داده می‌شود که باعث آشنا شدن عزیزان با مسئله و آثار وقف شده و هم اینکه خودشان یک زبان و بازوی تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف می‌شوند.
وی بیان کرد: هر قشر و صنفی به فراخور حوزه فعالیت‌شان دعوت می‌شوند که امروز در خدمت اساتید حوزه علمیه خواهران و مدیران دبیرستان دخترانه به‌دلیل در ارتباط بودن مدیران با دانش‌آموزان هستیم چون ما معتقدیم که فرهنگ وقف باید در سنین نوجوانی و جوانی آموزش داده شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه اظهار کرد: ما در هفته وقف ویژه‌برنامه‌ای با عنوان زنگ انشاء با موضوع وقف و حتی یک قدم هم به جلو برداشتیم و مسابقه‌ای تحت عنوان دلنوشته وقف برگزار کردیم که در این برنامه تعداد زیادی انشاء و دلنوشته به دست ما رسید که بسیار جالب و مفید بود که از برگزیدگان این مسابقه در مراسم یاوران وقف تقدیر شد.

حسین رشیدی