صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۰۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
خطیب مسجدالاقصی:

گروه بین‌الملل: «شیخ عکرمه صبری» تصریح کرد: آرزوی ما این است که روزی از یک حاکم عربی بشنویم که به آمریکا «نه» بگوید، چرا که این ضعف سران عرب به آمریکا این جرأت را داده که هر موضعی علیه عرب‌ها اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفجر»، «شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی، اقدام ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را بسیار خطرناک دانست و گفت: خطر این اقدام کمتر از اعلامیه بالفور نیست.
 
وی که در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «on live» سخن می‌گفت، اظهار کرد: معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مغایر با ادعای آمریکا مبنی بر بی‌طرف بودن این کشور در مسئله فلسطین است.
 
شیخ عکرمه صبری در ادامه هدف از سرکوب تظاهرت‌های فلسطینیان در اعتراض به این تصمیم ترامپ را زمینه‌سازی برای اجرای آسان این تصمیم دانست و تأکید کرد: سرکوب منجر به تحقق صلح نخواهد شد.
 
وی در پایان از کشورهای عربی خواست که تنها به محکوم کردن این اقدام بسنده نکنند و قدم‌های روبه جلو در این زمینه بردارند.
 
خطیب مسجدالاقصی در پایان گفت: آرزو داریم که روزی «نه گفتن به آمریکا» را از یک حاکم عربی بشنویم، چرا که این ضعف سبب شده که آمریکا جرأت اتخاذ هر موضع علیه عرب‌ها را داشته باشد.
  
بیانیه بالفور نامه‌ای است که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای تشکیل دولت یهودی در سرزمین فلسطین خبر داده شده بود/.