صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
در سومین روز جشنواره سینما حقیقت:

گروه هنر: در سومین روز از جشنواره سینما حقیقت و در بخش جایزه شهید آوینی چند فیلم به نمایش در خواهد آمد که در یکی از آن کارها با نام «قصر قند» نام دارد نحوه دستگیری جلیل قنبرزهی ملقب به ابوبکر بغدادی شرق ایران تصویر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در سومین روز جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت چند فیلم در بخش جایزه شهید آوینی روی پرده می‌رود. در نمایش اول که راس ساعت 10 صبح در سالن سه آغاز خواهد شد، فیلم «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی در زمانی 82 دقیقه‌ای در سالن شماره 3 پردیس سینمایی هویزه روی پرده می‌رود. در این مستند بخش‌هایی از زندگی عباس هویدا نخست‌وزیر رژیم شاهنشاهی تصویر می‌شود. در «هویدا» فیلمساز، علاوه بر کارگردانی، پژوهشگری و نویسندگی متن را نیز برعهده دارد.

بنا به این گزارش، مستند دیگری که در سالن 3 به نمایش در خواهد آمد «ارثیه» نام دارد که کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را مهدی نقویان برعهده داشته و مهدی فیاض‌کیا و مسیح نوروزی پژوهش کار را انجام داده‌اند. این مستند 120 دقیقه‌ای که محصول مرکز مستند سوره و فیلم نمایش بسیج است گوشه‌های از زندگی محمد رضا پهلوی شاه مخلوع ایران مد نظر قرار می‌گیرد. در این مستند ناصر طهماسب پیشکسوت دوبله کشورمان گوینده متن است.

 در همین روز سالن پنج پردیس چهارسو نیز در دو سانس فیلم‌های بخش جایزه شهید آوینی را به نمایش در خواهد آورد. در سانس اول که 17:15 دقیقه خواهد بود دو فیلم «بومرنگ» ساخته محسن نقی‌زاده و «قصر قند» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده روی پرده خواهد رفت.

در «بومرنگ» به شکل‌گیری داعش در 20 سال اخیر پرداخته خواهد شد. در این کار محسن نقی‌زاده خود وظیفه پژوهش کار را بر عهده خواهند داشت. محسن نقی‌زاده  در این کار نویسندگی گفتار متن را بر عهده دارد و ناصر طهماسب گویندگی را انجام می‌دهد. این کار محصول موسسه نجوای زلال هنر است.

در مستند «قصر قند» موضوع، جلیل قنبرزهی یکی از تروریست‌هایی است که نیروهای امنیتی 25 سال به دنبال دستگیریش بودند. او ابوبکر بغدادی شرق ایران بوده و سال‌ها زندگی مخفیانه در پاکستان داشته است. این کار را کارگردان خود پژوهش و تهیه کرده است. این کار محصول شبکه افق است. 

آخرین سانس برای نمایش فیلم‌های جایزه شهید آوینی در سالن پنج پردیس چهارسو به نمایش فیلم‌های «بالا» به کارگردانی محمد‌هادی عبدالوهاب و «پرواز هدهد» به کارگردانی «مصطفی رزاق کریمی» اختصاص دارد.

در مستند «بالا» نیز که محصول سفیر فیلم است به حادثه آتش سوزی پلاسکو پرداخته می‌شود. در این کار کارگردان خود پژوهش مستند را بر عهده دارد و مهدی کرباسی تهیه‌کنندگی مستند را انجام داده است. در مستند «پرواز هدهد» نیز زندگی شهید موسی کلانتری اولین وزیر راه و شهرسازی انقلاب اسلامی روایت می‌شود. نرگس جودکی و ایمان پاک نهاد پژوهش این مستند را انجام داده و کارگردان خود تهیه کار را بر عهده دارد.