صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

گروه بین‌الملل: کتاب «کریسمس در قرآن» به قلم «کارل جوزف کوش» نویسنده آلمانی است که در آن به تحقیق پیرامون میلاد حضرت عیسی(ع) در قرآن کریم پرداخته شده است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه مصری الدستور؛ کتاب «کریسمس در قرآن» با هدف تحقیق عمیق درباره مسائل اساسی بین اسلام و مسیحیت نگارش شده‌ است.


در این کتاب 196 صفحه‌ای که اوایل آذرماه سال جاری توسط انتشارات آلمانی «کتابخانه جینکو» منتشرشده، نویسنده با بررسی و تحلیل مفصل متن قرآن و عهد جدید(انجیل) تلاش کرده‌ تا دیدگاه جدیدی از گفت‌وگوی ادیان مطرح کند.

 

این نویسنده آلمانی، مسلمانان و مسیحیان را تشویق می‌کند که با دقت تمام به قرائت قرآن کریم و انجیل بپردازند و در بخشی از کتاب، راه‌های تقویت ارتباط میان اسلام و مسیحیت بررسی شده است.


در این کتاب بحث‌هایی درباره حضرت مریم(س)، حضرت عیسی(ع)، شفای بیماران(از معجزات حضرت عیسی) و اینکه مسیح(ع) فرزند مریم(س) است نه فرزند خداوند، مورد تحقیق قرار گرفته است.

گفتنی است که تولد حضرت عیسی(ع) در انجیل و قرآن از موضوعات اختلافی است، زیرا بنابر اعتقاد مسیحیت، حضرت عیسی(ع) فرزند خداوند است و این در حالی است که قرآن به صراحت اندیشه کفرآمیز فرزندداری برای خداوند را نفی کرده و حضرت عیسی(ع) را از پیامبران اولوالعزم می‌داند.

کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند/.