صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

گروه بین‌الملل: عباس شومان، معاون الازهر مصر، بر ضرورت حمایت و یاری امت اسلام از مسلمانان روهینگیا تأکید کرد و گفت: کمک به آوارگان روهینگیا مصداق جهاد در راه خداست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ عباس شومان، معاون الازهر ضمن سخنانی در سمینار بین‌المللی «صلح جهانی و اسلام‌هراسی؛ مقابله با افراط‌‌گرایی» در ابوظبی، تأکید کرد: گروه‌های افراطی مفهوم جهاد را با فعالیت‌های اشتباه خود مخدوش کرده‌اند و آن را برای دیگران امری ترسناک جلوه داده‌اند.


وی افزود: ضروری است که با عمل صحیح، عمران و آبادانی، مفهوم جهاد را در اذهان تغییر دهیم.


معاون الازهر تأکید کرد: یکی از میدان‌های جهاد کمک به مسلمانان روهینگیا است که به هماهنگی و همکاری میان امت مسلمان نیاز دارد .


شومان تصریح کرد: در ضمن سفر اخیر خود به بنگلادش از اوضاع نابسامان مسلمانان روهینگیا مطلع شدم، این در حالی است که هیچ سخنانی نمی‌تواند رنج و مصیب این افراد را توصیف کند و تنها می‌توانم بگویم که آن‌ها به خاطر گرسنگی و بیماری‌ در انتظار مرگ هستند.


معاون الازهر در پایان گفت: مسلمانان روهینگیا از من خواستند که پیام کمک‌خواهی آن‌ها را به همه رهبران جهان برسانم و در حال حاضر کمک‌ها به آوارگان  روهینگیا مصداق جهاد در راه خداست/.