صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

گروه بین‌الملل: دهمین دوره مسابقات ملی «نخبگان قرآنی» عراق در دو رشته تلاوت و حفظ قرآن کریم در آستان علوی با حضور رئیس دیوان وقف شیعی عراق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایكنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»؛ دهمین دوره مسابقات سالانه «نخبگان قرآنی» عراق با شعار «حافظان و قاریان ما، چراغ کشور عراق» صبح دیروز (30 آذرماه) آغاز و تا فردا (2 دی‌ماه) در آستان علوی ادامه خواهد داشت.

 

این دوره از مسابقات با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم  آستان‌های مقدس عراق و مراکز قرآنی سراسر این کشور با هدف شناسایی و انتخاب نمایندگان این کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌گردد.

 

رافع عامری؛ مدیر مرکز ملی علوم قرآن عراق گفت: در مرحله نخست این دوره از مسابقات 107 قاری و 27 حافظ قرآن به رقابت پرداختند که از میان آن‌ها، 16 قاری و 11 حافظ برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده و برای کسب نمایندگی قرآنی این کشور در مسابقات بین‌المللی رقابت می‌کنند.

 

سید علا موسوی؛ رئیس دیوان وقف شیعی عراق نیز در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سالانه «نخبگان قرآنی» عراق گفت: از سال 2003 میلادی اهتمام به مسابقات قرآنی و برگزاری مستمر آن در آستان‌های مقدس این کشور تلاش کرده و نتایج مثبتی را در سطح ملی و بین‌المللی به دست آورده‌ایم.

 

همچنین در این مراسم از «شیخ جاسم نجفی» و «شیخ عبدالنور حمیری» قاریان برجسته استان نجف که در راه خدمت به قرآن تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند تقدیر به عمل آمد/.