صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۶۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

گروه معارف: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 3 هزار و 701 دانش‌آموز دختر متوسطه این استان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور بازدید کردند.

مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این تعداد دانش‌آموزان در قالب 119 دستگاه اتوبوس در 84 مرحله به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
وی افزود: این دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله یادمان شهدای دو کوهه، یادمان شهدا، هویزه، گلزار شهدای آبادان، یادمان شهدای شلمچه و یادمان شهدای والفجر هشت در اروند کنار بازدید کردند.
این مسئول بیان کرد: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جدید، آشنایی دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و تاریخچه جنگ و تمرین درس آموزش دفاعی از جمله اهداف اعزام دانش‌آموزی به اردوهای راهیان‌نور است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در این سفر مربیان، روحانیون و راویان در هر کاروان اعزامی از استان گروه از دانش‌آموزان را همراهی کردند.
مهران‌نیا ادامه داد: در این اردوی پنج روزه، دانش‌آموزان البرزی با فرهنگ ایثار و شهادت در کربلای ایران آشنایی پیدا کردند.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه استان نیز از بهمن ماه به این سفر معنوی - تربیتی اعزام می‌شوند.