صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۷۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
با همکاری «صوت‌القرآن العالمیه» صورت گرفت؛

گروه بین‌الملل: سومین مسابقات سراسری قرآن کریم امروز(ششم دی‌ماه) به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان در اسلام‌آباد، پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مسابقات در دو رشته حفظ کل و قرائت از امروز در ساختمان وزارت امور مذهبی پاکستان آغاز شده است و تا فردا(هفتم دی) ادامه دارد.

این رقابت‌ها با همکاری وزارت امور مذهبی دولت پاکستان و مؤسسه صوت‌القرآن العالمیه این کشور برگزار شده است و قاریان و حافظانی از مناطق مختلف در آن شرکت کرده‌اند.

در کمیته داوری این رقابت‌ها سه داور از پاکستان و یک داور از ایران حضور دارند و محمد جواد کاشفی داور ایرانی رقابت‌ها است.

قاری سید صداقت علی، قاری آصف سروری و قاری اکرام‌الله محسن نیز داوران پاکستانی مسابقات حفظ و قرائت در اسلام‌آباد هستند.

مرحله مقدماتی مسابقات در ماه‌های گذشته در ایالت‌های سند(کراچی)، پنجاب(لاهور)، بلوچستان(کویته)، خیبرپختونخواه(پیشاور)، مناطق گیلگت بلتستان(اسکردو) و کشمیر آزاد(مظفرآباد) با حضور قراء و حافظان کل قرآن کریم این ایالت‌ها با نظارت داوران ممتاز پاکستان برگزار و نفرات اول و دوم در دو رشته حفظ و قرائت از هر ایالت انتخاب و برای شرکت نهایی در مسابقات راهی اسلام‌آباد شدند.

بنا بر این گزارش، نفرات برتر حفظ و قرائت این دوره از مسابقات به عنوان نمایندگان کشور پاکستان به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران معرفی و اعزام خواهند شد.

این رویداد قرآنی فردا با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور سردار محمد یوسف، وزیر فدرال امور مذهبی دولت پاکستان، مهدی هنر دوست، سفیر ایران در این کشور و شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد به کار خود پایان می‌دهد/.