صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

گروه معارف: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: همانطور که رسول خدا در غزوه احد اعلام کردند «إلیّ عبادالله» (به‌سوی من بشتابید ای بندگان خدا)، امروز نیز که امت با مصایب و مشکلات مواجه است، تنها راه نجات و برون‌رفت از این مشکلات آن است که به‌سوی آن‌‌ حضرت بازگردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی، گفت: خداوند مالک آسمان‌ها و زمین است، « وَ لِلَّهِ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ» (آل عمران، 189)، هر آنچه را که الله تعالی بخواهد، همان می‌شود و هیچ کار و حرکتی در دنیا بدون اجازۀ الله تعالی صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه خداوند بر همه جهان و کائنات مسلط است، افزود: تمام موجودات، الله تعالی را می‌شناسند و او را حمد و تسبیح می‌کنند، بطوری که در قرآن کریم آمده است «وَ إِنْ مِنْ شَیْ‏ءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ» (اسراء، 44) هیچ موجودی نیست مگر اینکه حمد پروردگار را بیان می‌کند، اما شما نوع تسبیح آن‌ها را تشخیص نمی‌دهید.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: در حالی که همه عالم حمد و تسبیح خدا را می‌گویند، انسان که اشرف مخلوقات است، از یاد خدا غافل می‌شود و شکر نعمت‌های بی‌شماری که خدا عطا فرموده است، به جای نمی‌آورد.
وی ادامه داد: شکر نعمت با استفاده صحیح از آن نعمت صورت می‌گیرد، وقتی خدا به انسان قدرت عقل، اندیشه و منطق داده است، باید از آن در راه درست بهره بگیرد؛ وقتی به ما نعمت اعضا و جوارح عنایت کرده است، نباید در راه گناه از آن استفاده کرد.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: معرفت و شناخت خدا از راه «فکر» و «ذکر» حاصل می‌شود، اگر ذکر خدا را فراموش کنیم و به عالم خلقت فکر نکنیم، راه ورود شیطان به اندیشه خود را باز کرده‌ایم، فلذا نتیجه آن ظلم و فساد و بی‌عدالتی می‌شود.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: وقتی در غزوۀ احد صدایی پیچید که رسول خدا شهید شده است، صحابه بسیار پریشان و سرگردان شدند، اما آن‌حضرت به میدان آمده و فریاد زدند «إلیّ عبادالله» (به‌سوی من بشتابید ای بندگان خدا)، امروز نیز که امت با مصایب و مشکلات مواجه است، تنها راه نجات و برون‌رفت از این مشکلات آن است که به‌سوی آن‌‌ حضرت بازگردیم.