صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر مصر سخنان نژادپرستانه و اهانت‌آمیز ترامپ نسبت به مهاجران آفریقایی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما آنچه رسانه‌های آمریکایی از سخنان منسوب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقل کرده و کشورهای آفریقایی و لاتین را کلاهبردار خوانده به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده؛ در شرایطی که تعصب، نژادپرستی، اسلام‌هراسی و تروریسم شدت گرفته است، چنین سخنان نژادپرستانه و کینه‌توزانه‌ای با ارزش‌های همزیستی و قبول یکدیگر تناقض دارد.

الازهر سخنان ترامپ را بر گرفته از سیاست‌های دولت جدید آمریکا در راستای تعصب و نقض حقوق ملت‌ها توصیف و تاکید کرد: این سیاست به معنای نادیده‌گرفتن نقش میلیون‌ها مهاجر از جمله مهاجران آفریقایی در ایجاد بیداری و آسایش در آمریکاست.

 الازهر در ادامه این بیانیه از دولت آمریکا خواست از این اشتباه فاحش خود در مورد مردم آفریقای عذرخواهی کرده و این دولت را به پایان دادن به تصمیات ظالمانه خود در مورد قدس و ملت فلسطین فراخواند.

 ترامپ پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جمهوری‏‌خواه و دموکرات کنگره، مهاجران هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی را کثیف خواند و گفت: چرا باید با ورود مهاجرانی که از کشورهایی کثیف به اینجا می‌آیند، موافقت کنم؟