صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

گروه فناوری اطلاعات: فیروزآبادی در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آمریکا در همه ابعاد فضای مجازی، به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه‌های اقتدار ایرانی، چون عرصه‌های علم و فناوری، اقتصاد و سلامت مطرح است بطور همه جانبه ما را تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا گفت‌: در همه ابعاد فضای مجازی‌، آمریکا به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه‌های اقتدار ایرانی‌، چون عرصه‌های علم و فناوری‌، اقتصاد‌، سلامت و ... مطرح است بطور همه جانبه ما را تحریم کرده است.

دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تحریم آمریکا علیه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی اظهار کرد: قبلا هم آمریکایی‌ها ملت ایران را تحریم کرده‌اند و سال‌هاست که این تحریم‌ها اعمال شده و موجب سرفرازی و اقتدار ملی شده است و دنیا این موضوع را نظاره می‌کند. در حوزه اقتصادی شرکت‌های آمریکایی چون گوگل و آمازون سرویس‌های خود را به روی کسب و کارهای ایرانیان بسته‌اند یا مثلا در آموزش الکترونیکی که خود از جمله اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است و 5 بند آن صریحا این موضوع را تایید می‌کند‌، شرکت‌های تامین کننده راهکارهای آموزش الکترونیکی‌، زیرساختی و نرم‌افزاری آمریکایی چون‌Adobe ،‌Cisco ، Citrix ،‌Microsoft ،‌Instructure و... ایران را تحریم کرده است. حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته اند.در حالی که بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال توسعه آموزشهای الکترونیکی در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جوامع اند.دولت آمریکا با تحریم مردم ایران از دستیابی به این چنین آموزش‌هایی دم از حقوق بشر و دفاع از حق مردم ایران را دارد و با وقاحت آشکار به فریبکاری و دروغ متوسل شده است.

فیروزآبادی ضمن اشاره به مضمون تحریم وضع شده توسط آمریکا در خصوص اقدامات و فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت آمریکا خود در قانون شایستگی ارتباطات (Communication decency act)-مصوب 1995 کنترل دقیقی بر محتوای فضای مجازی دارد و آنرا مقرره‌گذاری کرده است و حال از اقدام ایران در خصوص محافظت در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی از سیاست دوگانه تبعیت می‌کند.