صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۲۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

گروه معارف: یک کارشناس فضای مجازی گفت: در فضای مجازی به خاطر عدم آموزش و مدیریت بی‌قید و ‌شرط این شبکه‌ها محتوایی را جوانان می‌بینند که نباید ببینند و اکنون جوانان ما را در این حوزه به رگبار بستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام محمد فروهر، کارشناس فضای مجازی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی گفت: اکنون فضای حقیقی زندگی به فضای مجازی رفته و این فضا هر ساعت ارتقا می‌یابد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی مسائل فرهنگی رعایت نمی‌شود، افزود: 23 میلیون جوان روزانه سه ساعت در فضای مجازی بازی می‌کنند و اغلب این بازی‌ها چنان قدرتی دارند که می‌توانند ذهن بچه ها را در کنترل خود درآوردند.
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه 8 درصد جامعه ایران «کلش» بازی می‌کنند و فوق‌العاده بازی اعتیادآور است، تصریح کرد: یک غفلت در حوزه فضای مجازی سبب شد که در حوره امنیت یک چالش بزرگی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه 48 میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند، افزود: 68 درصد پهنای باند اینترنت در اختیار تلگرام است و در مدت اخیر که فعالیت تلگرام متوقف شد 95 درصد افراد به دنبال فیلتر شکن رفتند.
فروهر گفت: ما مشکل‌مان نداشتن شبکه اجتماعی و ارتباطات آزاد و راحت است نه ابزار خاصی همچون تلگرام که برخی مسئولین زمین و آسمان را به هم دوختند تا تلگرام آزاد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه خانواده در فضای مجازی غفلت شده است، ادامه داد: در فضای مجازی به خاطر عدم آموزش و مدیریت بی‌قید و ‌شرط این شبکه‌ها محتوایی را جوانان می‌بینند که نباید ببینند و اکنون جوانان ما را در این حوزه به رگبار بستند.
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه 20 میلیون جوان در کشور دسترسی به فضای مجازی دارند، عنوان کرد: فرزندان ما در فضای مجازی یتیمان اینترنتی هستند که متولی ندارند و باید انقلاب اسلامی در فضای مجازی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نسل جدید با این تکنولوژی بزرگ شده است، افزود: تا کنون محتوای خوبی در فضای مجازی تولید شده و بنا نداریم مردم از فضای مجازی بیرون بیایند ما باید به سراغ مدیریت این مسئله برویم و از دادن احکام همچون؛ حرام است و... خودداری کنیم.