صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

گروه معارف: آیت‌الله علما با بیان اینکه انسان باید به دنبال تکامل و کسب صفات الهی باشد، گفت: هرچه انسان صفات بیشتری را از خداوند متعال کسب کند به کمال خود نزدیک‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست درس اخلاق و در جمع فرماندهان و دیگر پرسنل قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف، گفت: انسان خلیفه الله در روز زمین است و باید به دنبال تکامل و کسب صفات الهی برای خود باشد.
وی افزود: هرچه انسان صفات بیشتری را از خداوند متعال کسب کند به کمال خود نزدیک‌تر شده است و می‌توان این امر را در سیمای پیامبر اسلام(ص) دید که به مقام کامل‌ترین انسان می‌رسد.
آیت‌الله علما اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید برای کسب صفات الهی نیاز به سه وسیله است که وجود واعظی در قلب انسان و زاجری در نفس که به انسان هشدار و اخطار بدهد و همچنین دوستان و هم‌نشینانی که انسان را در راه‌یاری رسانند.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هرانسانی باید در درون خود یک واعظ داشته باشد که هرلحظه اعمال خود را ببیند و نقد کند، به‌طور مثال آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمدو که انسان از اعمال خود سان و رژه ببیند و همانند یک فرمانده از بالا بر همه اعمال خود نظارت داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: وسیله بعدی وجود زاجری در نفس انسان است که به محض اینکه انسان از مسیر صراط مستقیم خارج شد به او اخطار و مهیب بزند که این راه به نابودی تو خواهد رسید.
وی اظهار کرد: آخرین وسله در این حدیث وجود همنشینان و دوستانی است که همواره راه خیر را به انسان نشان دهد و انسان را از مسیر شیطان بازدارد که داشتن چنین یاری بی‌شک می‌تواند کمک بزرگی برای انسان باشد.
آیت‌الله علما افزود: اگر انسانی چنین وسایلی را برای خود فراهم نکند شیطان برگردن او خواهد نشست و تا نابودی او دست نخواهد کشید چرا که شیطان به جایی می‌رود که زمینه حضور او وجود داشته باشد والا در نفس موجودی ضعیف است.