صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با ایکنا:

گروه بین‌الملل: سلیم جبوری، پاکسازی خاک عراق از عناصر داعش را پیروزی بزرگ و موفقیتی ارزشمند دانست و تصریح کرد: ثبات و امنیت نیاز امروز جامعه عراق پس از داعش است.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق و از شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره آخرین تحولات عراق پس از پیروزی نیروهای ارتش و بسیج مردمی این کشور بر گروه تروریستی داعش گفت: شکست داعش و پاکسازی عراق از لوث عناصر این گروه، پیروزی بسیار بزرگ و موفقیتی ارزشمند است که ما آن را ارج می‌نهیم.

وی افزود: جامعه عراق امروز پس از طرد داعش نیازمند ثبات و امنیت است و این مسئله تنها با مشارکت همه جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق محقق می‌شود و همه طرف‌های عراقی باید در تحقق امنیت این کشور مشارکت کنند.

سلیم جبوری در پاسخ به پرسشی درباره موضع وی به‌عنوان رئیس پارلمان عراق نسبت به ائتلاف برخی احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور برای ورود به انتخابات پارلمانی اردیبهشت‌ماه سال آینده عراق، گفت: در حقیقت من این شور انتخاباتی و ائتلاف برخی احزاب و جریان‌های سیاسی را فرآیندی مثبت می‌دانم و امیدوارم که این مسائل مورد پذیرش جامعه عراق نیز قرار گیرد و افکار عمومی نیز از این فضای به وجود آمده استقبال کنند.

کشور عراق طی روزهای گذشته شاهد ائتلاف‌های مختلفی از سوی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی عراق برای حضور در انتخابات پارلمانی این کشور ـ که قرار است اردیبهشت‌ماه 97 برگزار شود ـ بوده که از مهم‌ترین این ائتلاف‌ها می‌توان به ائتلاف «النصر»(پیروزی) به ریاست حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق اشاره کرد.

سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، از روز شنبه ۲۳ دی‌ماه با برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی و نیز کمیته‌های اجرایی در در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه داشت.

همچنین، مراسم اصلی و افتتاحیه این کنفرانس، دیروز 26 دی‌ماه با حضور سران قوا و نیز رؤسای مجالس شرکت‌کننده برگزار شد و این اجلاس امروز(27 دی‌ماه) با انتشار بیانیه‌ پایانی به کار خود خاتمه می‌دهد/.