صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

گروه اجتماعی: رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به رونمایی کتاب خاطرات ۹زندانی سیاسی با عنوان “تارهایی” در دهه فجرگفت: جشنواره فیلم فجر در آذربایجان غربی با اکران۱۲ فیلم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 4 بهمن احد هوشمند رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های اجرایی در دهه فجر امسال گفت: از ۷ بهمن ماه برنامه های مصوب حوزه هنری با عنوان شعر طنز و بررسی بستر های آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین دیگر برنامه ها از ۱۲بهمن لغایت۲۲ بهمن ماه با عنوان های نمایشگاه کاریکاتور ماهمه مسئولیم در راستای سخنان مقام معظم رهبری با حضور۲۵ تا ۳۰ نفر از هنرمندان این عرصه،رونمایی از ۲ کتاب رهایی و یادمانده های سردشت،اکران خصوصی مستند ارثیه پدری،ویژه برنامه اولدوز،اکران فیلم عصر شعر انقلابی و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به مصادف بودن دهه فجر با ایام فاطمیه بیان کرد: در این خصوص ۲۷ بهمن تا ۳۰ بهمن اجرای نمایشنامه بانوی بی نشان در دستور کار قرار دارد.

هوشمند با اشاره به اینکه چاپ کتاب مهمترین برنامه حوزه هنری است اظهار کرد: از سال۹۰پروژه جمع آوری خاطرات زندانیان سیاسی جزبرنامه کاری حوزه هنری بود و کتابی از خاطرات۹ نفرجمع آوری شده و تحت عنوان “تا رهایی” در دهه فجرامسال رونمایی خواهد شد که یکی از نماد های حوزه هنری استان خواهد بود.

وی در خصوص اجرای برنامه های دهه فجر در دیگر شهرستان ها گفت: تنها حضور دیگر شهرستان ها کتاب یادمانده های سردشت است که همراه با کتاب رهایی ۱۴ بهمن در محل سالن همایش های استانداری با حضور استاندار و مدعوین کشور رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در خصوص رونمایی از کتاب جامانده اثر حجت کبیری بیان کرد: رونمایی از این کتاب در دهه فجر مصوب گردیده بود اما به دلیل اینکه برنامه های دهه فجر مختص انقلابی شد کتاب جامانده اسفند ماه طی یک اکران خصوصی رونمایی خواهد شد.

هوشمند جمع آوری قسمتی از کتاب یک لحظه تا آسمان به صورت صوتی را یکی از دستاوردهای مهم حوزه هنری استان دانست و افزود: فعالیت در بخش کتاب را به جدیت ادامه خواهیم داد و ۶ محور دراین خصوص مد نظر است.

وی با اشاره به اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال ۱۲فیلم منتخب جشنواره فیلم فجر از ۱۲بهمن در ارومیه اکران خواهد شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، تصریح کرد: روزانه ۲ فیلم در ساعات ۱۷ و۱۹ اکران عمومی خواهد شد و در صورت استقبال ساعت ۲۱ اکران خصوصی خواهیم داشت.

هوشمند در خصوص چگونگی تهیه بلیط جشنواره فیلم فجر، خاطر نشان کرد: طبق رایزنی های انجام شده در خصوص ارائه بلیط به علاوه فروش اینترنتی، فروش در کیشه های بلیط فروشی نیز انجام می گیرد و در دو حالت تمام بها و رایگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: اکران فیلم فجر در آذربایجان غربی فقط در ارومیه صورت می گیرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، تاکید کرد: ۱۷ بهمن روز اکران فستیوال نگاه نو با حضور فیلم های منتخب جشنواره های داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت که ۸ فیلم داخلی تاکنون مد نظر است.

هوشمند با اشاره به اینکه نمایش کفش اپرت تئاتر مردمی بچه های مسجد در ۱۰مسجد ارومیه اجرا شده افزود: برگزاری سومین دوره جشنواره شعر عاشیقی طبق برنامه قرار بود در اسفند ماه اجرا شود اما باتوجه به شعار هنر در بین مردم درصدد هستیم ابن برنامه اوایل سال آینده به صورت منطقه ای دربین مردم برگزار شود.