صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۹۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با سی و چهارمین سالگرد تأسیس شبکه رادیویی قرآن، جلسات و محافل قرآنی خانگی آغاز می‌شود تا با این روش سطح تلاوت قاریان نیز ارتقاء یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، روز چهارشنبه، 18 بهمن‌ماه جلسه‌ای با موضوع برپایی جلسات قرآن خانگی با حضور استاد احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن، محمد سلیمی، مدیرگروه تلاوت و محافل رادیو قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا ذکاوت، مشاور رادیو قرآن، اسماعیل شادلوئی از قاریان و پیشکسوتان قرآنی و مسعودرضا خالقی از تهیه کنندگان برجسته رادیو قرآن برگزار شد. همچنین، این جلسه با هدف برگزاری محافل قرآنی خانگی به میزبانی اساتید و قاریان قرآن در منزل آن‌ها در رادیو قرآن برگزار شد.
اولین دلیل برای برگزاری جلسات قرآن خانگی توسط قاریان عمل به روایت شریف نبوی ( نَوّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ/خانه های خود را با تلاوت قران نورانی کنید) است. با برگزاری جلسات قرآن خانگی، از باب صله رحم قاریان با یکیگر ملاقات و با شنیدن تلاوت‌های اساتید برجسته، از تجربیات آنان استفاه می‌کنند و دقت بیشتری در امر تلاوت قرآن خواهند داشت.
ضبط و تهیه یک آرشیو غنی از تلاوت‌های قوی و اصولی که در یک محفل نورانی انجام شده، از دیگر اهداف برگزاری این جلسات است که ممکن است در هریک از جلسات تعدادی از قاریان جوان، پیشکسوت و خوشخوان به تلاوت بپردازند و محفل تلفیقی از قاریان نسل قدیم و جدید باشد. در حال حاضر تصمیم گرفته شده تا هر ماه یک جلسه در منزل اساتید و قاریان قرآن برگزار شود.
این محافل به صورت زنده از رادیو قرآن پخش خواهد شد و به صورت آنلاین در کانال های فضای مجازی تقدیم مخاطبان خواهد شد. کانال ویژه جلسات خانگی نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود. به همت گروه تلاوت و محافل رادیو قرآن مستندسازی تصویری جلسات قرآن خانگی نیز صورت خواهد گرفت.