صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

گروه فعالیت‌های قرآنی: خبر تجلیل از دستگاه‌های فعال در مسابقات بین‌المللی قرآن یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 23 بهمن‌‌ماه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبر تجلیل از دستگاه‌های فعال در مسابقات بین‌المللی قرآن که عصر امروز به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و مشارکت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در محل ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز ‌دو‌‌شنبه، 23 بهمن‌‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 23 بهمن‌ماه و تا ساعت 14 تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و چهار خبر دیگر نیز در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.
«تلاوت‌های جدید از سبزعلی، احمدی‌وفا، نوری، کاکاوند، سیاف‌زاده و صداقت» عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهد که تا این ساعت بر روی خروجی منتشر شده است.
همچنین، «دومین شب شعر فاطمی با حضور شاعران آئینی برگزار می‌شود»، «تشبیهی که رهبر انقلاب برای زیبایی خطبۀ فدکیه به کار بردند»، «دلنوشته یک مداح برای ابراهیم حاتمی‌کیا» و «نزول مائده آسمانی بر فاطمه(س) و طمع ابلیس» نیز عناوین دیگر اخبار این صفحه هستند که در حوزه‌های معارفی مختلف از جمله حوزه عترت انعکاس یافته‌اند.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «تشبیهی که رهبر انقلاب برای زیبایی خطبۀ فدکیه به کار بردند» کرده که علیرغم اینکه این خبر در حوزه تخصصی قرآن قرار ندارد ولی کاملا قابل تأمل بوده و مربوط به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مقام والا و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌باشد. در بخش‌‌هایی از این خبر آمده است: «حضرت زهراء (س) در محیط علم یک دانشمند والاست. آن خطبه‌اى که فاطمۀ زهرا (س) در مسجد مدینه بعد از رحلت پیغمبر ایراد کرده است، خطبه‌اى است که به گفتۀ علامه مجلسى، «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند!» اینقدر پرمغز است، از لحاظ زیبایى هنرى، مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج‌البلاغه است. فاطمه‌ى زهرا (س) مى‌رود در مسجد مدینه، در مقابل مردم مى‌ایستد و ارتجالاً حرف مى‌زند، شاید یک ساعت، با بهترین و زیباترین عبارات و زبده‌ترین و گزیده‌ترین معانى صحبت کرده است. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مداحان، 71/6/25)
قدیمی‌ترین دانشگاه اسلامی در دنیای اسلام - مربوط به قرن سوم و چهارم - به نام فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیهاست. نام دانشگاه معروف «الازهر» در مصر از نام فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها گرفته شده است. در گذشته به ‌نام فاطمه زهراء سلام‌اللَّه‌علیها دانشگاه تأسیس می‌کردند. حتّی خلفای فاطمی که بر مصر حکومت می‌کردند، شیعه بودند. قرن‌هاست که شیعه سعی کرده به حقِ‌ّ این بزرگوار معرفت پیدا کند. این، یک مسأله است. مسأله‌ی دیگر این است که ما باید راه را از همه ستارگان بیاموزیم؛ «و بالنّجم هم یهتدون»» (نحل/16). (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مداحان، 73/9/3)
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 300 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «حفظ قرآن موفقیتم را در درس بیشتر کرد/ با کمک مادرم حافظ کل قرآن شدم»، «دستگاه‌های فعال در مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل می‌شوند»، «تخصیص تنها ۷ میلیارد از بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد/ 6 میلیارد تومان برای نمایشگاه قرآن هزینه شد»، «مهم‌ترین سفارش خدا به انسان/ کسانی که نگاه کردن به آنها ثواب حج دارد»، «تغییرات رقابت‌های شوق تلاوت/ احتمال برگزاری مرحله نهایی در فروردین سال آینده» و «جدیدترین تلاوت محمدجواد پناهی/ آیاتی از سوره‌های «اسراء، فجر و کوثر»» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری با عنوان «دستگاه‌های فعال در مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل می‌شوند» را که صفحات معارفی اغلب خبرگزاری‌ها نیز بدان پرداخته‌اند، بر روی خروجی خود منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «همزمان با ایام‌الله سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی و آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر در برگزاری مسابقات قرآن کریم و تکریم نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن عصر امروز دوشنبه 23 بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولان قرآنی و فرهنگی کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، این مراسم با مشارکت شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دستگاه‌های قرآنی کشور و با حضور حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و عبدالهادی فقهی‌زاده؛ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود».
ایرنا
«22بهمن روز همدلی و هم صدایی است» عنوان تنها خبری است که صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز و تا این ساعت بدان پرداخته و مربوط به گفت‌و‌گو با رهبر دینی کلیمیان ایران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
ایسنا
خبری با عنوان «طرح ملی تلاوت قرآن تلاوت‌ها را در استان‌ها اثرگذار کرد» نیز تنها خبری است که تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده و علیرغم اینکه خبری اقتباسی است ولی در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری ایسنا که خبری با عنوان «مردم همیشه با انقلاب بوده و خواهند بود» را شامل می‌شود، مربوط به روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان طی امروز و تا این ساعت تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها سه خبر از این اخبار با عناوین «رضیعی و صداقت در کرسی های تلاوت این هفته»، «کارت آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن از بیست‌ و هشتم بهمن‌ تا نهم اسفندماه توزیع می‌شود /آمادگی ادارات قرآنی ارشاد و اوقاف برای برگزاری آزمون» و «برای ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند گام های عملی هستیم/ دعوت از دستگاه های اجرایی برای مشارکت در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن» در حوزه تخصصی قرآن منعکس شده‌اند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های معارفی مختلف ازجمله حوزه ایثار و شهادت قرار دارند.
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان طی امروز خبری باعنوان «برای ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند گام های عملی هستیم/ دعوت از دستگاه های اجرایی برای مشارکت در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن» را منتشر کرده که مربوط به سخنان عبدالرضا عابد، قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان در نشست مسئولان کمیته های ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم است.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «قائم‌مقام سازمان اوقاف با بیان این که زمان زیادی به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باقی نمانده خواستار تعامل و همکاری و هماهنگی بیشتر مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن و تدوین برنامه‌ها و تامین امکانات لازم برای برگزاری باشکوه تر این دوره از مسابقات بین‌المللی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران شد.
عابد با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت و همکاری دستگاه های اجرائی استان تهران تصریح کرد: یکی از بخش‌‌هایی که تا کنون مغفول واقع شده جذب مشارکت و همکاری خیرین و متولیان در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که ضرورت دارد در این زمینه با مشارکت کمیته طه اداره کل اوقاف استان تهران، کمیته ای برای جذب مشارکت خیرین و تعامل با این بخش صورت پذیرد..
در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با قدردانی از تلاش تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن خواستار دعوت و جذب مشارکت هدفمند دستگاه های اجرائی استان تهران و توانمندی های مجموعه ادارات اوقاف در برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد».
مهر
««نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود»، «ثبت نام بیش از چهار هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)»، «طرح ملی تلاوت قرآن اثرگذاری تلاوت‌ها در استان‌ها را به دنبال داشت»، «نخستین پژوهش وضعیت قرآنی در شهر تهران رونمایی می شود»، ««مصحف محشی» قرآنی ویژه قاریان و اساتید قرآنی منتشر شد»، «اقدامات طرح ملی حفظ قرآن کریم بررسی می‌شود» و «کارت آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن توزیع می شود» عناوین اخبار امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «احتمال واریز ۴۰ میلیارد تومان از بودجه قرآنی ۹۶ تا پایان سال» است، مربوط به روز 17 بهمن‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایبنا
خبرگزاری تخصصی کتاب نیز طی امروز و تا این ساعت تنها بک خبر را با عنوان «تاریخ درباره زنان سکوت کرده است» بر روی خروجی خود منتشر کرده که در گفت‌و‌گو با زهرا زواریان، نویسنده کتاب «مریم» منتشر شده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند،‌ طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود منتشر نکرده است و آخرین خبری که بر روی خروجی این صفحه قرار گرفته، خبری با عنوان «برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه باید تا پای جان ایستادگی کنیم/ حضرت فاطمه(س) اولین شهیده دفاع از ولایت است» می‌باشد که مربوط به روز گذشته است.