صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۵۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز حضرت‌ام البنین(س) را یکی از شجاع‌ترین زنان عالم اسلام دانست و گفت: این بانوی بزرگوار نمونه بارز ایثار و از خودگذشتگی است.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی در گفت وگو با خبرنگار ایکنا از البرز، اظهارکرد: حضرت‌ام البنین(س) یکی از شجاع‌ترین زنان عالم اسلام است که آزادانه چهار فرزندش را فدای اسلام و حضرت امام حسین(ع) کرد.
این مسئول بیان کرد: شیوه تربیتی حضرت ام‌البنین(س) را نمونه بارز سبک زندگی اسلامی و قرآنی برشمرد و گفت: این بانوی بزرگوار که نام اصلی ایشان فاطمه بود به امیرالمومنیین گفته بودند که ایشان را به نام ام‌البنین صدا بزنند تا خدای نکرده حسنین با شنیدن نام ایشان به یاد ماردشان نیفتند و ناراحت شوند و این یعنی ایثار و از خود گذشتی.
این مسئول فرهنگی، ابرازکرد: حضرت ام‌البنین(س) از شجاع‌ترین خاندان عرب در آن زمان بود و شجاعت پهلوان قوم این بانوی بزرگوار که به بنی کلاب مشهور بودند زبانزد خاص و عام بود.
مسعودی، ادامه داد: تمامی صفات و کمالات معنوی در این بانوی شجاع اسلام جلوه‌گر بود و و شخصیت علمی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، خاطر نشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) سعی می‌کرد با محبت جای خالی مادر حسنین را جبران کند و فی‌الواقع با حضور ایشان در کانون گرم خانواده امیرالمومنین، فرزندان غم فقدان مادرشان را کمتر احساس می‌کردند.
این مسئول بیان کرد: ایثار و از خودگذشتگی این بانوی بزرگ تا آن حد است که چهار فرزندش را فدای اسلام و قرآن می‌کند و وقتی خبر شهادت آن‌ها را می‌شنود، می‌فرمایند« ای کاش تمامی فرزندان فدای حسین می‌شدند ولی حسین(ع) زنده می‌ماند».
وی در پایان گفت: تبلیغات اسلامی البرز با همکاری روحانیون مستقر و هیئت‌های مذهبی مراسم سال‌روز وفات حضرت ام‌البنین(س) را برگزار می‌کند.
انتهای پیام./